שתף קטע נבחר

הנער שהתחסן בניגוד לרצון הוריו: "הוריי די טיפשים"

איתן לינדברגר, נער אמריקאי בן 18, החליט לצאת נגד הוריו שמתנגדים לחיסונים באופן עקרוני — והלך לקבל את הזריקה בעצמו. "ההורים שלי די טיפשים וחושבים שחיסונים הם מזימה ממשלתית"

עברו הימים שבהם בני נוער התחמקו החוצה בלי ידיעת ההורים כדי ללכת למסיבות ולעשן מריחואנה. קבלו את הטרנד הלוהט החדש שסוחף את אמריקה: להתחמק החוצה וללכת לקבל חיסון כי אבא ואמא מסרבים לחסן את הילדים.

  

איתן לינדנברגר הוא נער בן 18 מאוהיו שלא חוסן נגד חצבת, חזרת ואדמת, שלא לדבר על סתם חיסון נגד שפעת. הוא מעולם לא עבר את החוויה של ללכת לרופא, לקבל זריקה ואחריה סוכרייה על מקל. "אמא שלי הייתה מאוד קשוחה בהתנגדות שלה לחיסונים", סיפר לינדנברגר לסי־אן־אן. "כשהפכתי לנער והתחלתי לחקור את הנושא, הגעתי למסקנה כי חיסונים הם דבר טוב וחשוב, וכל הטענות שהם גורמים לאוטיזם ולנזק מוחי אינן נכונות".

 

חיסון ( )
איתן ואמו. תוהה אם בכלל אכפת לה ממני

  

"הורי חושבים שחיסונים זו מזימה - הם טיפשים"

לפני כמה חודשים העלה לינדנברגר פוסט שבו כתב: "ההורים שלי די טיפשים וחושבים שחיסונים הם מזימה ממשלתית. עכשיו אני בן 18, לאן אני הולך בשביל לקבל חיסון? האם ניתן לקבל חיסון בגילי?".

 

חודש מאוחר יותר הוא עידכן את הפוסט וכתב כי קיבל את כל החיסונים שהיה צריך. "גדלתי בלי לדעת שאפשר ללכת למרפאה ולקבל זריקה בזרוע, שתמנע הרבה מחלות גדולות ורעות", אמר, "אז פניתי לאתר 'רדיט' וקיבלתי עצות טובות לגבי קבלת חיסונים בגילי".

 

לינדנברגר אומר כי הוא מעולם לא סבל מאבעבועות או חצבת, אבל החליט כי בכל זאת חשוב שיתחסן כדי להגן על אנשים אחרים. יש לו אחים צעירים, והוא אמר כי ינסה לשכנע את הוריו לחסן אותם. אמו, ג'יל ווילר, היא אחת הפעילות הבולטות בתנועת האנטי־חיסון הגדלה והולכת בארה"ב. במאמר שפירסמה היא כתבה כי הצעד של בנה "היה כאילו הוא ירק עליי ואמר: 'את לא יודעת כלום, אני לא בוטח בך בשום דבר. את לא יודעת על מה את מדברת. עשית החלטה גרועה ואני הולך לתקן אותה'".

  

"אני תוהה לגבי שיקול הדעת שלה, אבל לא לגבי האם אכפת לה ממני", אמר לינדרברגר לסי־בי־אס. "מחלות כמו חצבת ניתנות למניעה על ידי חיסון, ועכשיו הן חוזרות כי יש יותר מדי אנשים עם דעות כמו של אמא שלי".

  

מרד החיסונים של לינדנברגר ובני נוער נוספים מגיע בתקופה, שבה מספר הילדים הלא מחוסנים בארה"ב נמצא בעלייה מתמדת. דוח שפירסם המרכז למניעת מחלות באוקטובר שעבר הראה כי שיעור הילדים הבלתי מחוסנים מתחת לגיל שנתיים עלה מ־0.9% בקרב אלה שנולדו ב־2011 ל־1.3% לאלה שנולדו ב־2015.

 

צפו בו מספר על המהלך שעשה:   

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איתן לינדברגר. מתחסן למרות הוריו
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים