שתף קטע נבחר

פחות משנתיים אחרי שנפתח: כירורגיית ילדים באסותא אשדוד מקוצצת

פחות משנתיים אחרי שנפתח, בית החולים אסותא באשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, החליט לקצץ בחצי את המחלקה לכירורגיית ילדים. המשמעות: מספר המיטות יקטן מ־14 לשש בלבד והרופאים המתמחים יקבלו הודעת פיטורים. בית החולים: "נמשיך לספק את צורכי העיר והסביבה במתכונת של יחידה"

בקיץ 2017, בסיומו של מאבק עיקש שנמשך עשר שנים, נפתח בקול תרועה בית החולים אסותא באשדוד. עכשיו, פחות משנתיים אחר כך, בית החולים שנקלע לקשיים כלכליים החליט לסגור את המחלקה לכירורגיית ילדים ולהפוך אותה ליחידה קטנה. המשמעות: מספר מיטות האשפוז יקטן מ־14 לשש, וששת הרופאים המתמחים במחלקה יפוטרו.

  

ל"ידיעות אחרונות" נודע כי בחודש האחרון נערכו באסותא, בית החולים הראשון שנפתח בישראל אחרי 40 שנה, לפחות שלוש פגישות שבהן הוחלט על צמצומים משמעותיים, ובכלל זה להקטין באופן דרמטי את מחלקת כירורגיית ילדים.

 

באסותא החליטו כי לאור התפוסות הנמוכות של המחלקה יש להקטין את מספר המיטות, ובמקביל לסייע לששת הרופאים המפוטרים למצוא מקומות אחרים להתמחות או להציע להם אלטרנטיבות אחרות. המהלך אמור להתבצע בחודשים הקרובים ולהסתיים עד סוף חודש מאי.

 

אסותא אשדוד במהלך הבנייה. תוך שנתיים המחלקה הופכת ליחידה (צילום: יחסי ציבור) (צילום: יחסי ציבור)
אסותא אשדוד במהלך הבנייה. תוך שנתיים המחלקה הופכת ליחידה(צילום: יחסי ציבור)

  

מיום פתיחת המחלקה: 1,700 ילדים - 460 ניתוחים

באשדוד, העיר השישית בגודלה בישראל, חיה אוכלוסייה של 223 אלף בני אדם. במשך שנה ושלושה חודשים - מאז הוקמה המחלקה - היא טיפלה ב־1,700 ילדים תושבי אשדוד והסביבה וביצעה כ־460 ניתוחים. במחלקה עובדים שלושה רופאים בכירים וכאמור גם שישה רופאים מתמחים. המחלקה נותנת מענה 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע, לכל מקרה המצריך ניתוח דחוף.

  

בימים האחרונים שלח חבר מועצת עיריית אשדוד, עו"ד אלי נכט, מכתב למנכ"ל אסותא פרופ' שוקי שמר, לראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולשר האוצר משה כחלון. "הצעד הזה הוא בפועל 'חיסול' ההתמחות בכירורגיית ילדים, אשר אין חולק שהיא כה חיונית לעיר ולמדינה, עקב מחסור חמור של רופאים מומחים בתחום", כותב עו"ד נכט.

 

"כהורים לילדים באשדוד ובסביבה אנו זקוקים נואשות למחלקת כירורגיית ילדים בעיר, אחרת ניאלץ לנסוע לבתי חולים במרכז הארץ או בבאר־שבע, מה שעלול לעלות בחיי אדם. אסור לתת יד לכך שמערך הילדים בבית החולים יישאר ללא תמיכה כירורגית, מצב שיהפוך אותו ללוקה עבור הנשים שמגיעות ללדת בבית החולים כאשר לא תינתן תמיכה כירורגית מקצועית עבור פגים ויילודים".

  

אסותא אשדוד, בית חולים ציבורי, צבר חובות של 170 מיליון שקלים בעקבות ההוצאות הגדולות שהיו כרוכות בהקמתו. בנוסף, בית החולים כולל 300 מיטות בלבד, כך שההוצאות על הנהלה ותפעול, שדומות לאלה שרושמים בתי חולים אחרים, מתחלקות על הרבה פחות מיטות, נתון שרק מוסיף לגירעון הגדול. באחרונה הודיע משרד האוצר כי בכוונתו להזרים רבע מיליון שקלים לבית החולים כדי לחלץ אותו ממצבו העגום.

  

מבית החולים נמסר: "כירורגיית הילדים תמשיך לפעול באסותא אשדוד במתכונת של יחידה ותספק את כל צורכי העיר וסביבתה".

  

ממשרד הבריאות נמסר: "למשרד הבריאות לא הגיעה כל פנייה. המשרד יבדוק את הסוגיה מול הנהלת אסותא".

 

 כך זה נראה עם פתיחת בית החולים:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אסותא אשדוד. מקצצים את המחלקה הכירורגית לילדים
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים