שתף קטע נבחר

תערוכת הכושר הגדולה בעולם: מהם החידושים הצפויים?

קירות טיפוס, מציאות מדומה ואמצעי מעקב מתקדמים: בשבוע שעבר התקיימה תערוכת הכושר הגדולה בעולם עם כל החידושים הכי מסעירים בענף. רוצים לדעת מה היה שם?

בשבוע שעבר ננעלה בעיר קלן שבגרמניה תערוכת הכושר הגדולה בעולם, "Fibo Global Fitness", בה הציגו למעלה מ-700 חברות, שהתפרשו על כ- 130 אלף מ"ר, את החידושים של ענף הכושר לשנה הקרובה.

 

כתבות נוספות:

ניקיונות מחטבים: אימון לכל חלקי הגוף עם מטאטא

יוגה בסלון: 10 דקות אימון בוקר - שישפיע על כל היום

שחרור בסוף אימון: האם הוא באמת יעיל?

 

בין מאות אלפי המבקרים ניתן היה לראות מנהלי חברות המספקות ציוד למועדונים, חברות המייצרות תכני אימון, חברות הזנק בתחום הכושר והפיטנס, חברות המייצרות משקאות ומאכלים עתירי חלבון, וכמובן מנהלי רשתות כושר בינלאומיות ומדריכי כושר ואירובי שהגיעו לבחון את עתיד הענף. אז מהן המגמות הבולטות שצפויות לנו בשנה הקרובה?

 

צפו עכשיו:

 

 

הטכנולוגיה ממשיכה להוביל

"על פי סקר מקיף שביצע ארגון רפואת הספורט האמריקני, הטכנולוגיה חזרה השנה לראש רשימת הטרנדים והמגמות שמובילים את הענף בשנה הקרובה", אומר יואב אבידר, מנהל "הג'ימנסיה", בית הספר להכשרת מדריכי כושר מבית הולמס פלייס. "המודרניזציה והטכנולוגיה כובשות כל פסגה אפשרית, והשנה גם את תחום הכושר".

 

בתערוכה ניתן היה לראות כיצד הטכנולוגיה חדרה כמעט לכל תחום. למשל, מערך של מצלמות וחיישנים המאפשרים ניטור אבסולוטי של האימון: אופן העבודה, הספקים, מדדים גופניים. כל זה על מנת להגביר את חוויית המתאמן וההבנה של מה שהוא עושה, וכמובן את האפשרות של המאמן לשלוט, לכוון ובעצם לדייק את האימון.

 

"פאן נוסף של הטכנולוגיה הם מכשירי אימון חכמים", מוסיף אבידר. "למשל, באחד המכשירים שהוצגו בתערוכה עומד המתאמן מול מסך טלוויזיה המצויד במספר מצלמות ניטור וחיישנים, ועל ידי שימוש במציאות מדומה הוא נדרש להעביר קוביות צבעוניות ממקום למקום בזמן מסויים, תוך הפעלת כל שרירי הליבה".

 

גם אתגר הנינג'ה שסוחף את העולם בשנים האחרונות לא נפקד מן התערוכה. "היינו עדים כבר לכל מיני אופנים שבהם לוקחים את עולם הנינג'ה ומכניסים אותו לתוך מועדוני הכושר וכאן בתערוכה ראינו איך כבר נוצרים מתקנים ייעודיים לכך", מסביר אמיר אלבז, המנהל המקצועי של קבוצת הולמס פלייס.

 

"כבר לא צריך לאלתר במועדונים עם אביזרי אימון שונים, אלא יש כאן מתקני נינג'ה שנבנו עבור מועדוני הכושר עם רינגים, נקודות אחיזה, סולמות ייחודיים, מתחים ועוד. בדיוק כמו אלה שקיימים בתחרויות הנינג'ה".

 

תערוכת הכושר הגדולה בעולם (Fibo Global Fitness)
תערוכת הכושר הגדולה בעולם(Fibo Global Fitness)

 

קיר הטיפוס פה כדי להישאר

דוגמא נוספת לפעילות Outdoor שנכנסה השנה למועדוני הכושר היא קיר הטיפוס, שזוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת. אנחנו כבר רגילים לראות בפארקים מתקני טיפוס ענקיים, אך בשל גודלם המאסיבי הם אינם מתאימים לחדר הכושר. והנה בתערוכה נחשף הפתרון – מסילה של קיר טיפוס: קיר טיפוס עם מספר נקודות אחיזה בגובה של כ-2.5 מטר וברוחב של 1.5 מטר, בעל משטח מתכוונן למהירויות ושיפועים שונים.

 

גם חברת TRX ממשיכה לחדש עם קו חדש של מוצרים. היא כבר מזמן לא רק חברה של רצועות, אלא חברה שמציעה מגוון פתרונות ציוד לאימונים פונקציונאליים, בין אם אלה קטלבל, כדורי הטחה, כדורי כח, מזרונים או חבלים.

 

לסיום, נראה כי טרנד שממשיך לשמור על פופולריות גבוהה זה עבודה על יציבות ושיווי משקל, אך הפעם עם טוויסט - בעזרתם של מים. האימון מתבצע על משטח צף שדומה במראהו למזרון טיולים מתנפח והוא משמש כפלטפורמה לסוגים שונים של אימונים - בין אם אלה יוגה, פילאטיס, או אימוני כוח פונקציונליים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Fibo Global Fitness
החידושים של ענף הכושר
Fibo Global Fitness
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים