שתף קטע נבחר

אסתטיקה וגינלית: הטיפולים שכל אישה חייבת לדעת עליהם

זהו הטרנד הכי צומח בתחום האסתטיקה בשנים האחרונות ומציע טיפולים שמשפרים גם את הבריאות וגם את הביטחון העצמי של נשים בכל הגילאים. אלו הטיפולים הקיימים

עד לפני פחות משנה, צמד המילים 'אסתטיקה וגינלית' היה מבלבל ואולי אפילו מטעה. היום מדובר באחד הטרנדים הכי "חמים" בתחום האסתטיקה.

 

"עליית המדרגה הגדולה ביותר בישראל, חלה בשנה האחרונה, במקביל לחשיפת בנות הקרדישיאן לטיפול הלייזר שעברו", מספרת ד"ר פאני בר לוי, רופאה בכירה, מומחית בגינקולוגיה והרופאה החלוצה בישראל בתחום. לדבריה, בשש השנים האחרונות, רשם התחום עלייה של 262%.

 

קיראו עוד:

טרנד חדש: עיצוב הנרתיק בעזרת חומרי מילוי

טרנד קוסמטי: נשים ש"משפצות" את אזור איבר המין

הטיפול שעושה מתיחת פנים לנרתיק

 

  (צילום: shutterstock)
פתרונות גם להיבטים הפונקציונליים וגם לאסתטיים(צילום: shutterstock)

 

"נשים רבות סובלות ולא יודעות שיש פתרון"

מגוון הטיפולים בתחום כולל טכניקות וטכנולוגיות שונות, אשר מציעים פתרונות גם להיבטים פונקציונליים רפואיים כמו: יובש בנרתיק, בריחת שתן, דלקות נרתיק חוזרות, וגם להיבט האסתטי של הוואגינה (כגון: התרחבות הנרתיק, פיגמנטציה, אובדן נפח), כל אלה משפיעים על איכות החיים והנוחות של האישה.

 

כבר מגילאי ה-30, או לאחר הלידה הראשונה, מתחילים שינויים ברקמת הנרתיק, מה שיכול להוביל לשביעות רצון מיני מופחת, מבוכה ואפילו חוסר הערכה עצמית. לא מעט מחקרים מראים שיש קשר ישיר בין מצב הרוח שלנו, הבריאות שלנו, חיי מין פעילים, לבין מידת ההנאה שלנו ותדירות הריגוש.

 

עוד נתון מפתיע במיוחד שעולה ממחקר שפורסם בשנת 2014 בכתב העת Sexual Medicine, הוא כי רוב הנשים מחפשות התחדשות נרתיקית מסיבות רגשיות.

 

"בטיפול אסתטי וגינלי, כל ההיבטים נכרכים האחד בשני, ההיבטים האסתטיים, משפיעים על הביטחון והערכה העצמית, פוגמים בהנאה של האישה מהאקט המיני ותחושת הנשיות שלה. היבטים פיזיולוגים פוגמים בהנאה ובאיכות החיים הבסיסית של האישה, והטיפולים הווגינליים החדשים פורמים את מעגל 'הקסמים' הזה, ומאפשרים לתת מענה לכל מטופלת", מסכמת ד"ר בר לוי.

 

גם ד"ר פבלו רוסו, רופא נשים מומחה, שמשמש נציג חברה עולמית בתחום האסתטיקה הגינקולוגית, מסביר כי "כ-60-70% מהנשים לקראת גיל המעבר סובלות מירידה באיכות החיים בשל היבטים גינקולוגיים כגון בריחת שתן, אי נוחות אינטימית ועוד. כך שיש חשיבות גבוהה למודעות שלהן לעצם הפתרונות הקיימים היום, באמצעות טיפולים לא פולשניים, מאסתטיקה ועד פונקציונליות. נשים רבות סובלות ולא יודעות שיש טיפול קל ומרפאתי, לכל התסמינים הללו".

 

הטיפולים הקיימים:

• לייזר CO2: טיפול משולב של לייזר וחום, לבעיות רפואיות פונקציונליות כגון יובש נרתיקי וגרד לצד היבטים אסתטיים כמו: פיגמנטציה, סימני הזדקנות והצרת הנרתיק באמצעות אנרגיית הלייזר שיוצרת חימום וכיווץ ברקמה.

 

הטיפול בלייזר אינו פולשני וללא כאב. לאחריו ישנה הקלה מיידית וארוכת טווח. נדרשים שניים עד שלושה טיפולים לקבלת תוצאה אופטימלית.

 

אורך כל טיפול: 10-15 דקות.

 

• הזרקות חומצה היאלורונית: כיום מוצעים שני סוגים של חומצה היאלורונית, שפותחה למטרה זו:

 

לטיפול בהיבטים תפקודיים: בעיקר יובש נרתיקי המוביל לכאב במהלך קיום יחסי מין ופוגע קשות בנוחות, במיניות, במצב הנפשי והזוגי. המצב עלול לגרום לגירודים ואי נוחות בעת עיסוק בספורט או לרגישות גבוהה ולדלקות בנרתיק ובדרכי השתן. בנוסף, ניתן לטפל בצלקות שנותרו לאחר לידה אשר גם גורמות לכאב ביחסי מין .

 

לטיפול בהיבטים האסתטיים: עיצוב והשבת נפח לשפתי הנרתיק, צורך שנובע ממגוון סיבות כגון: לידות רבות או קשות, אסימטריה בהתפתחות בגיל ההתבגרות, טיפולים רפואיים, גיל המעבר או אצל נשים מבוגרות.

 

• טיפול PRP בוואגינה: בבסיס הטיפול: שימוש בפלסמה של הדם העצמי של המטופלת, לטובת שיפור הרגישות של הרקמה והגברת ההנאה.

 

לוקחים את הדם של המטופלת מעבירים אותו למכשיר המפריד בין הדם לבין החלבונים ופקטורי הצמיחה הנמצאים בדם (הפלסמה) ושומרים אותם. מחזירים את אלו לחלק החיצוני של הנרתיק, בפרט לאזורים הידועים כארוגניים (כמו הדגדגן) והם ישפיעו על זרימת הדם המהירה לרקמה ובכך משפרים את איכות הרקמה ובכך מחזקים את עוצמת הרגישות.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אסתטיקה וגינלית. טרנד מתפתח
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים