תאונת קורקינט הותירה את לואיזה בת ה-20 נכה לכל החיים
לואיזה קרילוסוב, חיילת לקראת סיום שירותה, לא שיערה שטיול עם חברה על קורקינט חשמלי ייגמר באשפוז בטיפול נמרץ ונכות לכל החיים. "במקום לצאת לרגילה, אני צריכה לעבור ניתוחים רבים ושיקום לא פשוט". אמה, אולגה: "זה נס שהבת שלי בחיים"
לואיזה קרילוסוב, חיילת לקראת שיחרור, רק רצתה לבלות אחר הצהריים רגוע עם חברתה בקניות. היא לא שיערה שזה ייגמר בתאונה קשה ובאשפוז בטיפול נמרץ.
השתיים שכרו קורקינט חשמלי והגיעו לאזור התחנה המרכזית הישנה. "יצאנו לדרך כשאני נוהגת וחברה שלי מאחוריי, לא הספקנו לנסוע יותר מדי כשבאזור רחוב סלמה בדרום העיר, עצרתי על משולש בטון מוגבה וחיכיתי לרמזור שיתחלף", היא משחזרת.
ברמזור ירוק, בזמן שביצעה פנייה שמאלה, לא הבחינה לדבריה באוטובוס לימינה, שפנה גם הוא לשמאל. "לא הסתכלתי בכלל לצד ימין ולא שמתי לב שבמקביל אליי עומד בכלל אוטובוס, כך שממש הופתעתי כשפתאום הוא העיף אותנו לכיוון הנגדי, כשאחד מהגלגלים האחוריים שלו, עומד לי על העקב. הוא נתקע בנו ושתינו נמרחנו על הכביש".
קיראו עוד על סכנות הקורקינט החשמלי
העולם מתמודד עם הקורקינטים באמת. מתי אצלנו?
אופניים וקורקינטים חשמליים - זינוק במספר הנפגעים
זינוק דרמטי במספר הנפגעים על קורקינט חשמלי
היא לא איבדה את הכרתה ובכל כוח ההישרדות שלה, צרחה לנהג שאחד מהצמיגים, מועך לה את כף הרגל. "אנשים שהיו הרחוב התקרבו אלינו וניגשו לנהג להגיד לו שיסע רוווס וישחרר לי את הרגל". בתוך ההמולה שנוצרה סביבן, הגיח רופא מאחד הרכבים, ניגש ללואיזה ולחברתה שנפגעה קל ומיד קמה על רגליה, והרגיע אותן.
הוא הבחין בפגיעה הקשה ואסר על העוברים ושבים להזיז אותה. "למזלי, שני רכבים אחרי האוטובוס, עמדה ניידת של מד"א. הפראמדיקים נגשו אליי, טיפלו בי ופינו אותי באופן מיידי לאיכילוב", היא מתארת.
באותו זמן, ניסתה אמה אולגה להתקשר אליה. וכשלא היה מענה, היא החלה לדאוג. "רציתי לשמוע שהן הגיעו ושהכול בסדר, כשהחברה עונה לי בתמימות: 'מה את לא יודעת? בדיוק מעלים אותה עכשיו לאמבולנס'".
היא מספרת: "עזבתי הכול ויצאתי לדרך שנמשכה נצחים. שעה ורבע בפקקים של הערב לקח לי להגיע מאזור לאיכילוב. הגעתי בדיוק כשהכניסו אותה לחדר הניתוח".
"נזק קיצוני וחמור"
ד"ר איהב מדאח-מומחה לכירורגיה פלסטית באיכילוב, מתאר את השתלשלות העניינים: "מנהל המחלקה שלי התקשר אליי בשבע בערב, כדי לעדכן שהייתה תאונה ושהנפגעת, חיילת במצב לא פשוט, בדרך. כל שטח העור שלה ברגל היה מנותק ותלוי באוויר. ניתקתי אותו לחלוטין והפכתי אותו לשתל עור, שהשתלתי חזרה על שוק וירך ימין שלה", הוא מתאר.
מיד בסיום הניתוח, היא הועברה לארבעה ימי השגחה ביחידה לטיפול נמרץ ומשם למחלקה לכירורגיה פלסטית. "במהלך הניתוח, השתמשתי בכל העור שנשאר אבל הוא לא הספיק. כך שאתמול, שבועיים אחרי התאונה, כשראינו שהשתל נתפס, הורדנו אותה שוב לחדר ניתוח, להשלמת העור מהחלק האחורי של הרגל, שנותר בינתיים חשוף", הוא מספר.
לשם כך, נטלו הרופאים עור מרגל שמאל והשתילו אותו ברגל ימין הפגועה. רק בתוך ארבעה ימים, ניתן יהיה לדעת אם גם השתלה זו הצליחה או שיהיה צורך לחזור עליה. בסמוך להגעתה לבית החולים, כשלואיזה בחדר הלם, נשלחו בווטסאפ צילומי הרגל הפגועה שלה, לד"ר רווית ניקו, מנהלת שירות שחזורי גפיים במחלקה לכירורגיה פלסטית באיכילוב.
"הייתי בדרך ליוגה ושקלתי להשתמש בעצמי בשירות קורקינט חשמלי, אבל אחרי שראיתי את הצילומים, חזרתי בי. שיהיה ברור", היא מדגישה, "הבעיה אינה הדו גלגלי הזה אלא בחוסר הזהירות של הרוכבים, בהיעדר מסלולי רכיבה ייעודיים ואכיפה מוגברת. ממה שנראה מהם, הבחנתי בנזק קיצוני וחמור לרקמה הרכה ברגל ימין", היא מתארת.
"עד היום יש חשש לרגל, כשבעיקר אנחנו מודאגים ממצב כף הרגל, שנמעכה מצמיג האוטובוס שעלה עליה, וכתוצאה מכך, העור נתלש והאיבר ניזוק באופן שהוא כנראה בלתי הפיך ולכן היא עוד תזדקק לניתוחים וכנראה שגם, לניתוח מסובך שבמהלכו נאלץ להעביר רקמות עם אספקת הדם שלהן, ולהשתילם באזורי החסר", מסבירה ד"ר ינקו. לדבריה, גם בתרחיש האופטימי ביותר הפגיעה בכף הרגל, תוביל לנכות צמיתה.
ממיטתה מתארת לואיזה את עתידה. "ביום התאונה הייתי חודש לפני השחרור. במקום לצאת לרגילה אני אכנס פעם ועוד מי יודע כמה פעמים לחדר ניתוח ואחר כך עוד מחכה לי תקופת שיקום לא קצרה, ששם אלמד לעמוד חזרה על הרגל המעוכה שלי. מה שבטוח הוא, שאני עם קורקינטים, גמרתי לכל החיים".
אמה אולגה, שצמודה אליה מרבית שעות היום מוסיפה: "על הקורקינט שלה, אף אחד כבר לא ירכב ובהזדמנות הראשונה, אקח אותו לגריסה. זה נס שהילדה שלי נשארה בכלל בחיים".
עלייה בפגיעות מקורקינטים חשמליים
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה שבמהלך שנת 2018, נפגעו 236 אנשים בתאונות קורקינטים, בהם הרוג אחד. שנה זו רשמה שיא מדאיג של ריבוי נפגעים. בעד שבשנת 2017, נפגעו 93 אנשים, בשנת 2018, עלה כאמור מספרם ל-236.
מנתונים שנאספו במכון גרטנר עולה, שבשנת 2018, הסתמנה עלייה של 22 אחוזים במספר האשפוזים בעקבות תאונות קורקינטים חשמליים. החל מיולי השנה, נכנסו לתוקף תיקוני חקיקה הכוללים איסור רכיבה על קורקינטים חשמליים או ממונעים בלי רישיון נהיגה או רישיון כשירות אחר.