שתף קטע נבחר

יוסי מעולם לא עישן, חלה בסרטן ריאות מפושט - וניצל

יוסי רובינשטיין חלה בסרטן ריאות למרות שמעולם לא עישן. את המחלה גילה כשגרורות כבר נשלחו למוח, לכבד ולעצמות. אלא שתרופה ביולוגית הצליחה להעלים מגופו את רוב הגידולים וכיום הוא חי חיים רגילים, ממשיך לעבוד, לטוס בעולם וליהנות ממשפחתו

לפני שלוש וחצי שנים גילה יוסי רובינשטיין שחלה בסרטן ריאה, זאת למרות שמעולם לא עישן ואף נמנע מלהתקרב לעשן סיגריות. סרטן הריאה שהתגלה בגופו כבר היה בשלבים מאוד מתקדמים ושלח גרורות למוח, לכבד ולעצמות.

 

עם הידיעה על המחלה שתקפה אותו בהפתעה גמורה ואחרי שהרופאים אמרו לו שזהו נס שהוא בכלל הולך על רגליו, הוא הגיע לפרופ' ניר פלד, מנהל המחלקה האונקולוגית בביה"ח סורוקה.

 

פרופ' פלד שלח את יוסי לבדיקה גנטית במטרה לבדוק האם סרטן הריאה מקורו במוטציה מאחר שיוסי מעולם לא עישן. עם היוודע התוצאה שהסרטן בגופו של יוסי הוא מסוג מוטציית EGFR, החל יוסי בטיפול בתרופה ביולוגית שכבר אחרי 4 חודשים העלימה מגופו את הסרטן.

 

היום, מציין יוסי כאמור שלוש וחצי שנים בהן הוא מטופל ומנצח את הסרטן. הוא מעיד על עצמו שחזר לחיים, מנצל כל רגע, מטייל ועושה את הדברים שאוהב יחד עם משפחתו. 

 

צפו:

 

 

סוג הסרטן הקטלני ביותר

סרטן הריאות באופן כללי היא אחת המחלות השכיחות בתחלואה הסרטנית, סוג הסרטן הקטלני ביותר והמהווה את גורם התמותה העיקרי בקרב הגידולים. גורם הסיכון העיקרי לסרטן ריאה הינו עישון או חשיפה לעשן סיגריות וזיהום אוויר. אלא שכאשר מדובר בסרטן ריאה מסוג מוטציה, אזי מדובר בסיפור שונה לגמרי.

 

מוטציית EGFR הינה המוטציה השכיחה ביותר בקרב חולי סרטן ריאות ומדובר במעל ל-200 חולים שמתגלים מדי שנה. החולים הינם בעלי פרופיל מיוחד מאחר ורבים מהם כלל לא עישנו – כ-30% (בניגוד לדעה הרווחת שסרטן ריאות מגיע רק מעישון). בנוסף, חלק מרכזי מהמחלה הן גרורות מוחיות שמופיעות במהלכה, כלומר סרטן ריאות מסוג מוטציות מביא לאתגרים נוספים שצריך להתגבר עליהם.

 

עד לפני מספר שנים סרטן ריאה מסוג EGFR נחשב למחלה שסיכויי ההישרדות בה נמוכים, עם 2-6 חודשי חיים בלבד. למעשה עד לפני כעשור החולים בסרטן ריאות טופלו בכימותרפיה, טיפול שלא התאים בהכרח לכל המטופלים. לאור ההבנה של מאפייני ה-DNA ובעקבות זאת פיתוח תרופות ביולוגיות ממוקדות מטרה, בעשור האחרון הגיע שיפור משמעותי לאריכות החיים ואיכות החיים של המטופלים.

 

לאור ההבנה של מאפייני ה-DNA ולאור ההתפתחויות המחקריות של השנים האחרונות חלה תפנית משמעותית והישגים פורצי דרך. החידוש מבוסס על תובנות חדשות שעלו כתוצאה מבדיקות גנומיות ומולקולריות ומפיתוח טכנולוגיות שונות, הנותנות תקווה חדשה לסובלים ממצב זה. ראשית המהלך הטיפולי מתרכז בטיפולים ביולוגיים, במטרה לדחות את הכימותרפיה עד כמה שניתן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
יוסי רובינשטיין. חשבו שימות תוך זמן קצר
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים