שתף קטע נבחר

אמו של אופיר שמת באימון: "היה כועס לו לא תרמנו איבריו"

יומיים אחרי מותו של אופיר הרטוב ז"ל בחדר הכושר, אמו פנינה הרטוב מתראיינת לאולפן ynet כדי לספר על חייו שנקטעו ועל רצונו לתרום איברים

שבועיים לאחר חתונתו, אופיר הרטוב ז"ל בן 28, התמוטט שלשום (ג') בחדר הכושר. מאמצי ההחייאה של כוחות ההצלה לא נשאו פרי, והם נאלצו לקבוע את מותו. אתמול (ד') הוא הובא למנוחות בבית העלמין במושב גיאה ונקבר לצד אביו, שממנו התייתם בגיל שבע.

 

אמו, פנינה הרטוב, מתראיינת לאולפן ynet, ומספרת על מותו הטראגי ועל רצונו לתרום איברים ולעזור לאנשים.

  

צפו בראיון איתה:

  

 

לחתימה על כרטיס אדי

 

משפחתו הסכימה לתרום את איבריו, והוא הורד מיד לחדר הניתוח לצורך הנצלת הכליות לתרומה, בתהליך חדש המאפשר להשתמש בכליות להשתלה, אם נלקחו תוך שעתיים מרגע דום הלב. בתום הניתוח, ניתן היה להנציל את אחת הכליות, וכעת נבדק האם היא תתאים להשתלה בשעות הקרובות.

 

ד"ר דניאל טרוצקי מנהל המחלקה לרפואה דחופה באיכילוב הסביר: "מדובר בתהליך ייחודי ונדיר המאפשר הנצלת כליות לצורך תרומה לאחר דום לב בחלון זמן מצומצם ביותר של עד שעתיים בלבד. עם הגעתו לבית החולים, צוות המחלקה לרפואה דחופה פנה למשפחתו להסכמה והיא נעתרה למרות הצער העמוק וההלם מהפטירה הפתאומית של יקירם בטרם עת".

 

היא מספרת בין השאר כי גידלה את אופיר לבדה, לאחר שאביו נפטר בגיל צעיר. "הוא היה ילד מאוד סקרן, מאוד טוב. הוא תמיד ידע להיות ילד שכולם אוהבים אותו והיה ברור שהוא יגיע רחוק. הוא היה ספורטאי, בנבחרת כדורעף. עם הרבה חברים, אהבה ונתינה לעולם. תמיד הרגשת לידו שאתה רוצה להיות טוב וצנוע כמוהו.

 

"היינו בקשרים מיוחדים של אמא ובן. טיילתי איתו בבורמה, ברלין, ספרד, עשינו טיולים מאוד ארוכים ביחד, זכיתי להמון שעות עם אופיר. הוא תמיד עשה מיליון דברים ביחד ועשה הכי טוב. המוות שלו נשמע כמו בדיחה גרועה. אחרי שזה קרה לנו אנחנו שומעים על סיפורים כאלה שקרו. אני גידלתי ילד נהדר וברגע אחד הוא נעלם, פשוט נעלם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים