שתף קטע נבחר

סב ל-10: 30 מירוצים בפחות מ-3 שנים

יעקב חמו בן ה-68 התחיל לרוץ רק לפני כשלוש שנים ובחנוכה הקרוב ייקח חלק במירוץ גדרה, המירוץ ה-30 שלו. "בזכות הריצה אני קליל יותר מבני גילי", הוא אומר היום. "ריצה היא הדבר הטוב ביותר שמבוגרים יכולים לעשות בשביל עצמם", אומר עזר לוי, מאמן קבוצת הריצה של יעקב

המדור בשיתוף "מגדלי הים התיכון"


להתחיל לרוץ בגיל מבוגר- ולהתאהב. יעקב חמו, בן 68, נשוי, אב לארבעה ילדים וסב ל-10 נכדים תושב גדרה התאהב בריצה לפני כשנתיים וחצי ומאז לא מפסיק לרוץ.

 

הוא זוכר הייטב את הריצה הראשונה שלו אחרי שנים בהם לא עסק בפעילות גופנית באופן מסודר. "לפני כמעט שלוש שנים במסגרת ארועי יום הזיכרון התקיים מירוץ "רצים לזכרם"במושבה שאני גר והחלטתי לקחת חלק בריצה".

 

"אני זוכר", הוא מספר היום "שאמרתי לעצמי שארוץ כמה שאוכל. המירוץ היה של 6.9 ק"מ וחשבתי שלא אסיים אותו, אבל בזמן הריצה עצמה עקפו אותי לקוחות, חברים ואנשים שאני מכיר, פרגנו ודירבנו אותי להמשיך. המילים שלהם נתנו לי מוטיבציה לסיים את המסלול וכשסיימתי החלטתי להתחיל לרוץ באופן מסודר והצטרפתי לקבוצת ריצה במושבה".

 

עוד במדור 60 פלוס:

5 רעיונות למתנות שהנכדים ישמחו לקבל

5 הסיבות לכך שאימון עם חבר יעיל הרבה יותר 

צופה בת 98: "הצופים אצלי בדם"

  

מירוץ  (מתוך האלבום המשפחתי)
להתאהב בריצה בגיל 66. יעקב חמו(מתוך האלבום המשפחתי)

מ-0 ל-10 ק"מ ב-40 ימים

יעקב התחיל לרוץ בגיל 65 בהדרגתיות "אני מתאמן פעמיים בשבוע, כל פעם שעה וחצי, בהתחלה רצתי 300 מטר ועוד 300 מטר הליכה וחוזר חלילה ולאט לאט הטווח גדל. תוך 40 יום רצתי 10 ק"מ ואחרי ארבעה חודשים רצתי חצי מרתון".

 

"אני מרגיש טוב ועובד בכל יום", הוא מוסיף בחיוך "מתחיל בשעה שמונה בבוקר ועד שלוש בצהריים או עד שש בערב. אני טכנאי מכונות כביסה ועובד לפי הקריאות באותו יום. פעמיים בשבוע, כאמור - אני רץ בקבוצה".

 

אחרי שנה וחצי של אימונים הרגיש יעקב שהוא מוכן למרתון הראשון שלו, בינואר לפני כשנה הוא התחיל וסיים ריצה של 42.2 ק"מ "הרגשתי", הוא נזכר "שאחרי הרבה הכנות עדיין מדובר בריצה לא קלה, אבל סיימתי אותה בטוב. זאת הייתה תחושה נהדרת".

 

"בכלל הריצה שומרת עלי קליל, הרבה יותר מבני גילי. אני יכול להתכופף ולזוז מהר ואני מרגיש מצויין. קבוצת הריצה היא גם מקום למפגש עם חברים, היום כל החברים שלי הם מהריצה, יש לנו חבר'ה נחמדים בגדרה".

 

מירוץ  (צילום: עזר לוי)
קבוצת הריצה של יעקב חמו, עם המאמן עזר לוי(צילום: עזר לוי)
 

"פעילות גופנית - הדבר הכי טוב שאנו עושים למען עצמנו"

את קבוצת הריצה אליה הצטרף יעקב פתח המאמן עזר לוי לפני כחמש שנים ומאז לקחו בה חלק כאלף רצים ורצות.

 

לוי שעבד במשך שנים כרוקח ב"קופת חולים כללית" החליט לעשות שינוי מקצועי וללכת אחרי הלב "ראיתי צעירים רבים בתורים של בתי המרקחת", הוא מספר "והחלטתי שאני צריך לעשות מעשה ולפתח, עודד ולהדריך לאורח חיים בריא, הכולל פעילות גופנית ובעיקר ריצה. החלטתי  לוותר על המשרה הבכירה שהייתה לי, ובגיל שנחשב יחסית מבוגר, להקים את קבוצת הריצה EZERUN".

 

"אני הרגשתי אז, ואני מרגיש גם היום שזאת עבורי שליחות. אני יודע ורואה את המבוגרים אותם אני מלווה ומדריך - אנשים שרצים הם בריאים, פעילים, מאושרים ונינוחים הרבה יותר מבני גילם שלא עושים פעילות גופנית ובמיוחד לא רצים" הוא קובע בנחרצות השבוע.

 

לוי בן ה-50 מספר שחברי הקבוצה הם רצים ורצות מגיל 40 ועד 70 שמתאמנים יחד ומפרגנים האחד לשנייה "הריצה משנה למבוגרים את החיים", הוא אומר באופן חד משמעי מניסיונו "היא גורמת להם אושר וזה ללא כל ספק הדבר הכי טוב שהם עושים בעבור עצמם".

 

מירוץ  (צילום: תומר פדר)
המאמן עזר לוי, למען מבוגרים בריאים ומאושרים הרבה יותר(צילום: תומר פדר)
 

"אם רוצים לרוץ - אפשר. בכל גיל"

לוי מאמן את חברי קבוצת הריצה למירוץ גדרה השלישי אשר יתקיים ב-20.12.19 במושבה גדרה. האירוע הוא בסימן 135 שנה להקמת המושבה, אותה ייסדו הבי"לויים.

 

"אני מאמין שכמה שיותר אנשים צריכים לדעת כי אם רק חולמים על משהו ניתן להגשים את החלום וכי פעילות גופנית היא הדבר הכי טוב שאנו עושים למען עצמנו".

 

"אני מזמין אתכם להשתתף במרוץ גדרה ה-3 וליהנות ממרוץ במושבה ירוקה ובאווירה מיוחדת וקהילתית". מזמין את כולם יואל גמליאל, ראש המועצה המקומית גדרה.

 

"אנו מקדמים איכות חיים במושבה ומעודדים אורח חיים ספורטיבי ופעיל. פתיחת הספורטק לאחרונה ושדרוג מתקני הספורט והקמת מתקנים חדשים הוא ראייה לכך".

 

 

 

 

רוצים גם להתחיל לרוץ? כך תבחרו נעלי ריצה מתאימות 

 

בשיתוף מגדלי הים התיכון

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדלי הים התיכון
מתוך האלבום המשפחתי
30 מירוצים ב-3 שנים, יעקב חמו
מתוך האלבום המשפחתי
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים