שתף קטע נבחר

שערי צדק: בן שנה נפטר מחיידק אלים

הפעוט הגיע לחדר המיון לאחר כמה ימים בהם סבל מחום גבוה. מצבו החל להידרדר במהירות והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. תוצאות הבדיקות אישרו כי מדובר בחיידק אלים

טרגדיה בירושלים: למיון ילדים בשערי צדק הובא לפנות בוקר (שבת) פעוט בן שנה וחודשיים לאחר מספר ימי חום גבוה במצב כללי לא טוב. הפעוט נבדק, טופל באנטיביוטיקה והוחל בירור לגורם המחלה.

 

מתוצאות הבדיקות שנעשו לפעוט עם הגעתו למיון זוהה בתרביות הדם חיידק מסוג סטרפטוקוק A אשר מוכר לעיתים כגורם למחלה סוערת במיוחד, והוא זה אשר הביא לפטירתו.

 

לאחר שעות בודדות מצבו של הפעוט הידרדר במהירות למצב של קריסת מערכות. צוות רחב ובכיר של מומחי מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים ששהו בבית החולים ביצעו בפעוט במשך זמן רב פעולות החייאה אולם הפעוט נפטר.

 

טיפול נמרץ תינוק (צילום: shutterstock)
למרות מאמצי הצוות הרפואי - מותו של הפעוט נקבכ(צילום: shutterstock)

 

 

מנהל בי"ח ע"ש וילף לילדים בשערי צדק, פרופ' יחיאל שלזינגר מציין: "הפעוט הגיע אלינו לפנות בוקר לאחר מספר ימים בהם סבל מחום. החלנו מיידית בבדיקות וטיפול אנטיביוטי, אולם לאחר מספר שעות מצבו הידרדר במהירות. צוות רחב מאוד של רופאים מומחים ואחיות נלחמו על חייו אך נאלצנו לקבוע את מותו.

 

"בשל ההידרדרות המהירה עלה החשד כי מדובר בחיידק אלים ואכן תוצאות הבדיקות שהתקבלו איששו את האבחנה. אנו משתתפים בצער המשפחה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
ביה"ח שערי צדק
צילום: גיל יוחנן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים