שתף קטע נבחר

אסותא: 4 נשים שעברו גרידה - הגיעו לטיפול נמרץ

באותו יום, באותו הליך רפואי פשוט, בארבע פעמים שונות, חלו סיבוכים קשים במצבן של הנשים שעברו הפסקת היריון בבית החולים ברמת החייל. משרד הבריאות פתח בחקירה. "אסותא": "מצבן של הנשים יציב. בתרביות שנלקחו מהן לא נמצאו חיידקים, מה שמקטין את החשש לזיהום"

אירוע חריג נרשם בבית החולים "אסותא" בשכונת רמת החייל בתל־אביב: ארבע נשים שעברו ביום חמישי בערב את אותו הליך, "גרידה" להפסקת היריון, סבלו מהידרדרות חמורה במצבן ואושפזו במחלקה לטיפול נמרץ.

  

כל הנשים שבהן מדובר נמצאות בשנות ה־30 לחייהן. כולן הגיעו בדיוק לאותו הליך, וארבעת האירועים קרו באותו יום, באותה משמרת בבית החולים. שתיים מהן התאשפזו במחלקת הטיפול הנמרץ ב"אסותא" מיד לאחר ההליך. השתיים האחרות שוחררו לבתיהן, מצבן הידרדר לאחר מספר שעות והן אושפזו במחלקות הטיפול הנמרץ בבתי החולים "בילינסון" ו"אסף הרופא".

  

הסיבה להידרדרות במצבן של ארבע הנשים טרם ידועה. אפשרות אחת שנבדקת היא כי מדובר בזיהום. חשד נוסף שנבדק הוא שאחד החומרים שבהם השתמשו במהלך הגרידה היה לא תקין.

  

הפסקת הריון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
הפסקת הריון(צילום: shutterstock)

 

גורם המעורה בפרטים סיפר ל"ידיעות אחרונות": "משהו חמור קרה שם. כל הנשים עברו גרידה, שזו פעולה רפואית פשוטה, והתגובה הייתה מאוד קיצונית. לכן עולה החשד שהיה כאן משהו מאוד חריג. ייתכן שלא שמרו על תנאים סטריליים בזמן ההליך הרפואי".

  

בשלב זה עוד לא נמסר מאילו בעיות בדיוק סבלו הנשים, האם אצל כולן הסימפטומים היו זהים, והאם היה הבדל בעוצמת ההידרדרות. אולם לדברי אותו גורם, "אחת הנשים סובלת בעקבות הגרידה שעברה משיבוש קיצוני של מנגנון קרישת הדם בגוף. זה מעלה חשד שמדובר בזיהום חריף, אשר עלול להוביל לאלח דם ואף למוות".

  

   (צילום: צביקה טישלר)
ביה"ח אסותא רמת החייל(צילום: צביקה טישלר)

 

מ"אסותא מרכזים רפואיים" נמסר בתגובה: "ארבע נשים שעברו הפסקות היריון ביום חמישי בערב ב'אסותא תל־אביב' אושפזו ביממה האחרונה. מצבן של כל הנשים יציב, ללא צמיחת חיידקים בשלב זה בכל התרביות שנלקחו – אינדיקציה המקטינה את החשש לזיהום. הועבר דיווח למשרד הבריאות כנדרש ונסיבות האירוע נבדקות".

  

ממשרד הבריאות נמסר: "התקבל דיווח במשרד הבריאות ופרטי האירוע נמצאים בבדיקה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
אסותא רמת החייל
צילום: צביקה טישלר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים