שתף קטע נבחר
צילום:  AFP, EPA

ארגון הבריאות העולמי צפוי להכריז: מגפת הקורונה - פנדמיה. איך זה ישפיע עלינו?

המרכז לבקרת מחלות האמריקני דיווח היום כי מגפת הקורונה העולמית עונה כמעט לחלוטין על הגדרת הפנדמיה. על פי ההערכות, לארגון הבריאות העולמי לא תיוותר ברירה והוא יכריז בימים הקרובים כי המדובר אכן בפנדמיה. אלה המשמעויות של ההכרזה הדרמטית

לא נעצרת: ארגון הבריאות העולמי צפוי להכריז בקרוב על מגפת הקורונה כעל פנדמיה, כך צופה המרכז לבקרת מחלות האמריקני.

 

בדיון שנערך היום (ג') בקונגרס בארה"ב, אמרו מומחי ה-CDC, כי המגפה עונה על הגדרות הפנדמיה, וכי לא נותרה ברירה אלא לצאת בהכרזה הדרמטית, שצפויה להשפיע משמעותית על העולם.

 

בדיון בקונגרס, אמרה ד"ר אן שוחט, המנהלת בפועל של המרכז לבקרת מחלות: "זהו נגיף חדש בעל פוטנציאל הדבקה בין בני אדם גם מחוץ לסין. עובדה זו מגבירה את האפשרות שארגון הבריאות העולמי יכריז על פנדמיה כלל עולמית".

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בדיקות לקוריאנים אשר נמצאים בנתב
מתפשט לכל העולם. קורונה(צילום: שאול גולן)

 

כך עונה הקורונה על ההגדרות של פנדמיה

 כל פנדמיה מתחילה כהתפרצות של מחלה חדשה באזור גאוגרפי ספציפי. אם ההתפרצות מתרחבת, אולם עדיין נשארת באותו אזור ספציפי, היא הופכת לאפידמיה.

 

בנקודה זו, ארגון הבריאות העולמי עשוי להכריז על מצב חירום בינלאומי, כדי להעלות את המודעות למחלה החמורה שמתפשטת ועלולה להתרחב למדינות נוספות, אולם בשלב זה היא עדיין ממוגרת. כאשר המחלה מתפשטת ברחבי העולם, ביותר משתי יבשות, ולאחר שהוכח כי היא עוברת מאדם לאדם - היא הופכת לפנדמיה.

 

בינואר האחרון, ארגון הבריאות העולמי הכריז על התפרצות הקורונה החדשה כמצב חירום מעורר דאגה בינלאומי, במטרה לאותת על חומרת המגיפה. ההצהרה איפשרה לארגון הבריאות העולמי לצאת בהמלצות נוקשות במטרה למנוע את התפשטות הווירוס בטרם יהפוך לפנדמיה.

 

ההכרזה הצפויה על פנדמיה, לא תעניק לארגון הבריאות העולמי כוח כלשהו, אולם היא תאותת כי העולם איבד שליטה על מיגור ההתפרצות, וכי הווירוס עלול להתפשט לכל מדינות העולם, מה שדורש החמרה בהוראות הבידוד, והשקעת משאבים נוספים במציאת חיסון ותרופה.

 

השפעה על כלכלת העולם

ההכרזה על פנדמיה, עלולה להביא לקריסה של כלכלות העולם: יותר ויותר מדינות יבטלו טיסות בינלאומיות או פנים ארציות, ומאות אלפים אם לא מיליונים, עלולים להיכנס לבידוד ביתי, שפירושו פגיעה קשה בעסקים, ירידה בהכנסות, ביטול ארועים ולמעשה שיתוק של משקי הכלכלה בעולם.

 

הכרזה כזו דורשת גם היערכות של מערכות בריאות להקמת מעבדות נוספות לבדיקת קורונה, ואולי גם פאניקה של הציבור שיחשוש מפני הדבקה וידרוש בדיקות מיותרות.

 

כאמור, מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט, ולא צפויה להיעלם בחודשים הקרובים: נכון להיום (ג') דווח על 92,798 מקרים, ו-3,164 מקרי תמותה. עד כה התפשט הנגיף ל-77 ארצות. מרבית המקרים מדווחים בסין, דרום קוריאה, איטליה, איראן, יפן, צרפת, גרמניה, ספרד, סינגפור, ארה"ב והונג קונג.

 

בתוך כך נערכים בישראל להקמת יחידות בידוד נוספות בבתי חולים אחרים פרט לשיבא: בבית החולים רמב"ם נשלמות ההכנות לפתיחת מחלקת הקורונה. עד כה אובחנו 12 ישראלים כחולים בקורונה, ומעל 5,000 איש נמצאים בבידוד ביתי.

 

כל מה שידוע על נגיף הקורונה:

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
קורונה. מתקרבת להיות פנדמיה
צילום: AFP
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים