שתף קטע נבחר
צילום: טל שחר , דובורת מדא

כללית נערכת להתאמת מרפאות מיוחדות למבודדי בית

קופות החולים נערכות לטיפול בכמות הולכת וגדולה של אנשים הנמצאים בבידוד בית. הראשונה היא קופת חולים כללית שנערכת להתאים 50 מרפאות לנאלצים לשהות בבידוד ביתי, אך אינם נשאי וחולי קורונה. בתוך כך, נערכו הקופות להרחבת שרותי האונליין במטרה לצמצם את הביקורים במרפאות

היערכות מסיבית בקופות החולים למגפת הקורונה: שירותי בריאות כללית נערכת להתאמת עשרות מרפאות ייעודיות המיועדות לאנשים הנמצאים בבידוד בית, אך אינם נשאים או חולים. במרפאות הייעודיות יוצבו אחיות ורופאים ממוגנים, והן תהיינה סגורות לאנשים שאינם בבידוד. ל-ynet נודע כי בימים הקרובים תסתיים ההיערכות להקמת 50 מרפאות אלו שיתפרסו במחוזות ברחבי הארץ.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

"ככל שמספר נשאי וחולי הקורונה יגדל, כובד המשקל יעבור לשירותי הקהילה", אמר ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, "זו תהיה שעתה של רפואת הקהילה אשר תידרש לנהל את מקרי התחלואה הקלה והבינונית במסגרת המרפאות, כאשר המטופלים שוהים בביתם ולא במסגרת אשפוז. ככל שנכיל וננהל מקרים אלה בקהילה, נפחית עומדים בבתי החולים, שיוכלו להתפנות לטיפול במקרים המורכיבם והקשים".

 

פרט למרפאות הייעודיות, נערכות כל הקופות להרחבת שירותי האונליין: קופת חולים לאומית הרחיבה את פעילות הטלמדיסין, בה מתבצעים ביקורים באמצעות וידאו צ'אט למבוטחים המעוניינים בכך. גם בכללית הרחיבו את שירותי האונליין.

 

וידאו צ'ט (צילום: shutterstock)
שעתם היפה של שירותי רפואת האונליין(צילום: shutterstock)

 

למטופלים הנמצאים בבידוד בית ונזקקים לבדיקות דם, מאפשרות הקופות להזמין שירותי בדיקות דם עד הבית, בתשלום. במקרים מסוימים, שולחות הקופות אחות ממוגנת לביצוע הבדיקות האמורות.

 

מוקדם יותר פרסמנו כי משרד הבריאות נערך גם לתגבור מערך בדיקות הקורונה בישראל: במשרד מתכוונים להורות בקרוב לרופאים לאשר בדיקות לדיגום קורונה בחולים מסוימים הסובלים מתסמינים אופייניים לקורונה, גם כשלא הייתה חשיפה ודאית לנשא או חולה. זאת בצל ההתפשטות המסיבית של ההדבקה בישראל, ולאור הימצאות דגימה חיובית באחד החולים שלא נחשף באופן מודע לנשא.

 

הדיון על כך נערך השבוע במשרד הבריאות, בשיתוף מומחים למחלות זיהומיות ואפידמיולוגיה. מקרה ראשון אופייני התרחש שלשום, כאשר למרכז הרפואי סורוקה הגיע חולה בשנות החמישים לחייו, שסבל מתסמינים אופייניים להדבקה בקורונה, למרות שאינו עונה לקריטריונים. חרף זאת, הצוות הרפואי נקט במשנה זהירות, ונטל דגימת קורונה שחזרה חיובית. החולה הועבר לבידוד במתחם הייעודי של בית החולים, ואלה שבאו עמו במגע הועברו לבידוד ביתי.

 

לאור זאת, ובשל החשש ממקרים נוספים של הדבקה גם כאשר לא הייתה ידועה חשיפה ודאית לנשא או חולה, הועברה הוראה לצוותים הרפואיים, לשקול ליטול דגימות לנגיף הקורונה על פי מצבו הקליני של החולה. בקופות החולים נערכים בימים אלה, לערוך דיגום קורונה גם במרפאות הקהילה, בחדרים מבודדים, או כאמור בבית המבודד באמצעות אחות המבצעת ביקור בית וממוגנת.

 

עד כה, ביצעו הפראמדיקים של מד"א כ-3,200 בדיקות לאבחון נגיף הקורונה. זמן ההמתנה להגעת פראמדיק ממוגן לבדיקה ביתית עומד על כשלושה ימים, ולאור הצורך ההולך וגובר בעוד בדיקות, זמן ההמתנה צפוי להיות ארוך אף יותר. כעת דנים במשרד הבריאות דנו בתגבור מערך הבדיקות.

  

 

ד"ר איתי גל משיב לשאלות הגולשים על קורונה:

 

 

  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
קופת חולים כללית
צילום: ירון ברנר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים