שתף קטע נבחר
צילום: EPA

חולי קורונה ראשונים עברו לאשפוז בית במקום בי"ח

שני חולי קורונה מבוטחי מכבי הועברו לראשונה לאשפוז בית, לאחר שהתברר כי מרבית חולי הקורונה יהיו במצב קל מאוד שאינו דורש אשפוז בבית חולים. כך נערכות הקופות

אשפוזי קורונה ראשונים בבית ולא בבית חולים: מכבי שירותי בריאות הודיעה כי שני חולי קורונה הועברו לאשפוז בית, כשהם מנוטרים כל העת. גם שאר הקופות נערכות לאשפוזי בית נוספים.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

וכך זה מתבצע: המטופלים שסבלו מתסמינים קלים בלבד של הקורונה, ולא הצריכו טיפול אינטנסיבי, קיבלו לביתם ערכת קורונה ייעודית הכוללת מד סטורציה למדידת חמצן בדם, מד חום, 20 מסכות חד פעמיות, ואלכוהול ג'ל.

 

עליהם לדווח על המדדים באפליקציית משרד הבריאות מספר פעמים ביום. בתוך כך, אחיות מכבי יוצרות קשר טלפוני פעמיים ביום עם החולים כדי לאמוד את מצבם הקליני. במידה שנדרש, תתבצע שיחת וידאו עם רופא מומחה מול המטופל, שיחליט על המשך טיפול.

 

במקרה של החמרה, יוזעק צוות מד"א ממוגן לבית החולה, ויעביר אותו למחלקות הבידוד שם הוא ייבדק באופן יסודי ובמידת הצורך, יאושפז.

 

מחלקה ייעודית לחולי קורונה נפתחה בבי
צוות ממוגן בעת צורך העברה לבית החולים(צילום: רמי זרנגר)

 

בשאר הקופות נערכו גם כן לאשפוזי הבית, אולם טרם דווח על חולי קורונה הזקוקים לכך. בתוך כך, בשירותי בריאות כללית נערכים להקמת 50 מרפאות ייעודיות למבודדי בית, בהן צוות מיוחד יבדוק את המטופלים בעת הצורך, ויבצע טיפולים ובדיקות.

 

כל הקופות נערכו גם לעודד את הלקוחות להפחית ביקורים במרפאות שאינן הכרחיות: קופות החולים מעמידות לרשות המבוטחים את שירותי האונליין שלהם ומאפשרות לרופא לשדר מרחוק מרשמים, ואף לבדוק את המטופל באמצעות הפיתוח הישראלי tyto.

 

"התפשטות הקורונה היא הזדמנות למערכת הבריאות כולה ליישם תוכניות שהתגבשו וביניהן מעבר לאשפוז בבית", אמר רן סער, מנכ"ל מכבי, "אנו ערוכים לקליטת היקפים משמעותיים של חולי קורונה באשפוז ביתי".

 

"ככל שמספר נשאי וחולי הקורונה יגדל, כובד המשקל יעבור לשירותי הקהילה", אמר ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה בכללית, "זו תהיה שעתה של רפואת הקהילה אשר תידרש לנהל את מקרי התחלואה הקלה והבינונית במסגרת המרפאות, כאשר המטופלים שוהים בביתם ולא במסגרת אשפוז. ככל שנכיל וננהל מקרים אלה בקהילה, נפחית עומדים בבתי החולים, שיוכלו להתפנות לטיפול במקרים המורכבים והקשים".

 

ד"ר איתי גל עונה לשאלות הגולשים בנושא הקורונה:

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רמי זרנגר
מחלקה ייעודית לקורונה
צילום: רמי זרנגר
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים