שתף קטע נבחר
צילום: EPA

"מסיכות הן אחד האמצעים החשובים במלחמה בנגיף"

התפשטות הקורונה היא "אירוע מתגלגל" שההנחיות לגביה משתנות מיום ליום. בכל העולם רואים רבים עם מסיכות, ודווקא בישראל פחות אנשים חובשים אותן. האם מסיכות באמת יעזרו לנו לעבור את המגפה בשלום? דיון באולפן ynet

שאלת נחיצות המסיכות מעסיקה את העולם מאז פרוץ משבר הקורונה. מחקרים שפורסמו הצביעו על העובדה שהמסיכות לא באמת עוזרות. מאוחר יותר יצאה הוראה לצוותים הרפואיים לחבוש מסיכות בכל מגע עם מטופלים.  

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בראיון ל-ynet, עומרי ברמן מצ'נגדו בסין, כאלף קילומטרים ממוקד התפרצות הקורונה, מסביר למה מסיכות יגנו עליכם ועל מי שנמצא מולכם. וגם, פרופ' רונית שריד, מסבירה למה מסיכות כל כך חשובות לשמירה על בריאותנו במרחב הציבורי. 

 

צפו בדיון באולפן:

 

 

עומרי, אתה במרחק אלף קילומטרים מווהאן שבו היתה ההתפרצות ואתה אומר שבישראל שכונה, אצלכם כולם ממוגנים. 

"יש הטוענים שהמסכות מגינות רק בכ-30 אחוזים מהמקרים, אבל אבל יש למסכה אפקט הרבה יותר חשוב, היא מגינה ומונעת הדבקה ומגנה על אלו שיש להם את הווירוס. נשאים אסימפטומים יכול להדביק אותך בלי מסכה, אנשים בישראל מתנהלים ללא הגנה באמת נמצאים בסכנה".

 

פה אומרים לנו ההפך, רק מי שחולה כדאי שישים את המסכה כדי לא להפיץ את זה.

"ברגע שאתה לא שם מסכה האדם שמולך נמצא בסכנה, יש 14.5 מיליון בני אדם בצ'נגדו בשטח של פחות מ-2,000-3,000 קמ"ר, צפיפות האוכלוסין הרבה יותר גבוהה. חייבים לשים מסיכות".

 

מה קורה לגבי התנועה ברחובות?

"כמה שפחות יותר טוב. כל תחום החינוך מושבת, גם כשהכל חזר לשגרה, לא היו הדבקות 3 שבועות, בתי הספר וגנים לא חזרו להרגלם. לא להתקהל, לא נפגשים, לא הולכים לבתי קפה ומסעדות גם עכשיו, בסין הסיפור די נגמר תוך חודשיים. בממשלה הסינית יש המון שסוברים שהסיפור הזה הולך להימשך יותר מחצי שנה בשאר המקומות בעולם כי המנטליות מאוד שונה".

 

אתם מרגישים בטוחים?

"ברגע שהווירוס התפרץ פה ניסוי לשכנע אותי לחזור לארץ, אני הייתי בביטחון מלא, הפאניקה שלי התחילה כשראיתי שזה הגיע לאיטליה וישראל, ידעתי שאנשים לא יקבלו את הצעדים שלקחו פה בצורה דומה. ברגע שביקשתי ממשפחה וחברים לשים מסכות, אנשים לא מקבלים את זה, הם מרגישים לא בנוח כי הם מתפדחים, לא מבינים עד כמה זה חשוב. אני חושב שזה אחד הדברים הכי חשובים שצריכים לעשות על מנת להילחם בווירוס".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים