שתף קטע נבחר
צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

כשהמסכה מסתירה את הפה: כך בוצעה לידה בשפת הסימנים

מה עשו בבית החולים הלל יפה כשהיולדת כבדת שמיעה והרופאים חובשים מסכות, שמסתירות את פיהם? אחרי אישור מיוחד צורפה לצוות מתורגמנית לשפת הסימנים שתקשרה בין הרופאים והאחיות ליולדת. "זו הייתה לידה מסוג אחר", אומרים שם

איה מסס סלע מהיישוב חריש היא אם לשלושה, תאומים ותינוק שנולד לפני ימים אחדים בעיצומו של משבר הקורונה. היא כבדת שמיעה וכך גם בעלה יניב, וכשהוראות משרד הבריאות על כך כי בחדרי לידה ישהה מלווה אחד בלבד פורסמו, היא הייתה בסוף החודש התשיעי ובני הזוג הבינו שהם בבעיה.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

השניים מתקשרים באמצעות קריאת שפתיים, ובשל העובדה שהצוות הרפואי מחויב לעטות מסכה באופן קבוע, הבינו שלא יוכלו לתקשר ולהבין את הצוות ללא תיווך של אדם נוסף במהלך הלידה.

 

הם פנו לנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות כדי שיסייעו להם לקבל אישור חריג על מלווה נוסף בחדר לידה, המתורגמנית שלהם לשפת הסימנים, על מנת שתוכל לתווך בינם לבין הצוות הרפואי. הנהלת המרכז הרפואי הלל יפה קיבלה את פנייתם ואישרה לזוג מלווה נוסף.

 

איה, התינוק עם סופי גולייב המיילדת. לידה מסוג אחר ( )
איה, התינוק עם סופי גולייב המיילדת. לידה מסוג אחר

 

"פחדנו להיות חסרי אונים מול הצוות הרפואי"

כמה ימים לאחר מתן האישור זה קרה. איה הגיעה לחדר מיון יולדות במרכז הרפואי הלל יפה עם צירים, מלווה בבעלה ובמתורגמנית. על אף רצונה ללדת בלידה רגילה, החלו האטות חוזרות בדופק העובר והיא הובהלה בדחיפות לחדר ניתוח.

 

המתורגמנית, שלאורך כל הדרך הייתה לצדה, תרגמה בשפת הסימנים לאיה את הנחיות הצוות הרפואי והסבירה לה על ההתרחשויות ועל הליך הניתוח. הניתוח, לשמחת כולם, עבר בהצלחה והתינוק נולד בריא ושלם במשקל של 3.870 ק"ג.

 

"בעלי פנה מראש כדי לקבל את האישור מבעוד מועד. פחדנו להגיע לבדנו לחדר לידה ולהיות חסרי אונים מול הצוות הרפואי. אנו מודים לבית החולים שנתן את הסכמתו ואפשר למתורגמנית שלנו להצטרף ללידה", מספרת איה.

 

סופי גולייב, המיילדת שליוותה את איה בחדר לידה, מספרת: "זו הייתה ללא ספק לידה מסוג אחר. לולא  נוכחותה של המתורגמנית, היה קשה מאוד לאיה להבין אותנו ולהתקדם עם הלידה. בפרט במצבים מורכבים אלה, חשוב שהיולדת תקבל את מלוא התמיכה, תרגיש בטוחה ונינוחה ותהיה מעודכנת בכל שלב בלידה".

 

 איה ובנה מאושפזים כעת במחלקת יולדות של "הלל יפה" וצפויים להשתחרר הביתה בימים הקרובים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים