שתף קטע נבחר
צילום: AFP, מוטי קמחי

זהירות יתר? למה למרות ההמלצות שוב דוחים פתיחת הבריכות

ארגוני בריאות בעולם כבר קבעו שאין סכנת הדבקה בקורונה, מפעילי הבריכות כבר הכינו אותן על פי ההנחיות לקראת הפתיחה, אבל משרד הבריאות החליט לדחות שוב את פעילותן. מומחית: "החלטה לא הגיונית שפוגעת במתאמנים"

בריכות השחייה אמורות היו להיפתח ביום ראשון הקרוב אבל משרד הבריאות החליט לדחות שוב את פתיחתן: בישיבה שהתקיימה אתמול (ג') במשרד התרבות והספורט, נקבע כי פתיחת הבריכות תותר רק בעוד שבוע עד שבועיים. מפעילי הבריכות זועמים על הדחייה, ורופאה מומחית קובעת: ההחלטה היא בניגוד לכל היגיון רפואי.

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

על פי המתווה המקורי, אמורות היו בריכות השחייה להיפתח ביום ראשון הקרוב, ה-17 למאי. המפעילים נערכו להנחיות משרד הבריאות, שלפיהן לא ייעשה שימוש במלתחות, לא תותר כניסת ילדים ובני נוער, תימנע התקהלות, ייערכו בדיקות חום והשחייה תותר במסלול נפרד לכל שחיין כדי לשמור על מרחק. אלא שבישיבה שנערכה אתמול במשרד התרבות, כאמור, נקבע כי מועד פתיחתן של בריכות השחייה יידחה שוב, ונקבע באופן לא סופי בין התאריכים 24 ל-30 למאי.

  

אין כל עדות לכך שנגיף COVID-19 מתפשט לאנשים דרך מי בריכות שחייה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אין כל עדות לכך שנגיף COVID-19 מתפשט לאנשים דרך מי בריכות שחייה(צילום: shutterstock)

 

הדחייה נעשתה למרות פרסום של המרכז לבקרת מחלות האמריקאי, ה-CDC, שקבע בהנחיותיו, כי אין סכנת הדבקה בבריכות השחייה. "אין כל עדות לכך שנגיף COVID-19 מתפשט לאנשים דרך מי בריכות שחייה, סאונות, ספא או בריכות שעשועים. הפעלה תקינה, חיטוי בכלור או ברומיד של מתקנים אלה הופכים את הווירוס לבלתי פעיל", כך נכתב מטעם המרכז.

 

"מאז פתיחת מועדוני הכושר, האפשרות לעסוק בספורט ימי ושחייה תחרותית בבריכות, קיבלנו אינדיקציות לכך שהפתיחה של הבריכות תתבצע ב-17 למאי", אומרת קרן שתוי, מנכ"לית קבוצת הולמס פלייס, "לרוב מדובר באנשים מבוגרים שהשחייה היא הפעילות היחידה שהם עושים לשמירה על בריאות הגוף והנפש, אלה אנשים שהשחייה בשבילם היא אורח חיים".

  

צפו בדבריהם של מנהלי הבריכות במאבקם לפתיחת הבריכות:

  

 

 

היא מוסיפה ואומרת כי "הופתענו לגלות כי מסיבה לא ברורה הוחלט לדחות את פתיחת הבריכות המקורות לסוף החודש וכבר כעת אנו מוצפים באלפי פניות מצד לקוחות שמבקשים להבין את ההיגיון מאחורי ההחלטה. לצערנו, אנחנו לא מצליחים לתת להם תשובה הגיונית להחלטה שהתקבלה והתסכול של כולנו הוא מאוד גדול".

 

פרופ' נעמה קונסטנטיני, רופאת איגוד השחייה הישראלי ומנהלת המרכז לרפואת ספורט בבית החולים שערי צדק, אמרה בתגובה לדברים: "לא ברור לי של מי ההחלטה לעכב את פתיחת בריכות השחייה ומי הגורם המקצועי בתחום הספורט שייעץ לפתוח חדרי כושר וחדרי סטודיו ולא בריכות שחייה מלאות בכלור מחטא. ההחלטה לא הגיונית, שפוגעת בבריאותם של עשרות אלפי אנשים שהיו כלואים בבתיהם, וחלמו על הרגע שבו יוכלו לשוב ולעסוק בפעילות ספורטיבית ברוכה".

 

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: החלטת הממשלה קבעה את 31/5 כתאריך יעד לפתיחת בריכות השחיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
בריכות שחייה. עדיין נשארות סגורות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים