שתף קטע נבחר
צילום: מוטי קמחי

בר סימן טוב הורה: יופסקו בדיקות הקורונה הפרטיות בתשלום

מתנת הפרידה של המנכ"ל היוצא משה בר סימן טוב: הורה להפסיק את בדיקות הקורונה הפרטיות שנעשות בבתי חולים שונים והנחה את קופות ובתי החולים לבצע בדיקות רק על פי ההתוויות

ימים בודדים לפני שיסיים את תפקידו, "סימן" מנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב את תעשיית בדיקות הקורונה הפרטיות והנחה את קופות ובתי החולים שלא לגבות כסף עבור בדיקות קורונה.

  

"בדיקות קורונה הן משאב מוגבל ועליהן להיות מונגשות באופן שוויוני לציבור בתי החולים, ולכן יבוצעו רק בהתאם להתוויות שמפורטות על ידי המשרד", כתב בר סימן טוב בהנחייה והוסיף כי "לא ייגבה תשלום מנבדקים, בין אם מדובר בבדיקות שסופקו לבתי החולים על ידי המדינה, נרכשו על ידו או נתרמו לו".

  

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

על פי גורמים במערכת הבריאות זוהי למעשה "מתנת הפרידה" שלו מאחד מיריביו ומבקריו הגדולים: פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי הדסה, שמקיים בדיקות קורונה עבור עובדי חברות היי־טק, ארגונים וחברות אחרות ‑ וגובה עבורן כסף. כך נעשה גם בבתי החולים איכילוב ושמיר (אסף הרופא).

  

Лаборатория больницы
בדיקות קורונה. בלי כסף

 

"מעניין שאחרי שנים של הזנחת המעבדות דווקא עכשיו בר סימן טוב בחר לעשות עימן צדק", הגיב בציניות למהלך בכיר באחד מבתי החולים. "עיקר העומס הוא על המעבדות של קופות החולים ולא של בתי החולים, אז למה לעצור את הבדיקות של רוטשטיין?".

 

מנגד, אחרים מציגים עמדה שונה. "במצב בו הנחיית השר היא לדגום גם א־סימפטומטיים נוצר גידול בביקושים", אומר בכיר באחת מקופות החולים. "לא סביר שארגונים ציבוריים שנתמכים על ידי המדינה ימכרו בדיקות קורונה לכל המרבה במחיר". הגורם הוסיף כי באחת הפגישות שקיים השבוע בר סימן טוב אף אמר כי מעבדות שיעשו בדיקות פרטיות "יולאמו".

  

מהדסה נמסר בתגובה: "כפי שביקשה הדסה בתחילת המגפה בארץ ממשרד הבריאות: תרשו לנו לעשות ואל תתבצרו מאחורי ביורוקרטיה שלילית וחסרת תוחלת".

 

בבית החולים איכילוב ובמרכז הרפואי שמיר הבהירו כי הם נשמעים להנחיה החדשה של משרד הבריאות.

  

ממשרד הבריאות נמסר: “בעת הזאת יש קונסנזוס מקצועי שלאור העלייה בתחלואה והצורך בהעלאת היקף הבדיקות יש חובה בהקפדה יתרה על ניהול מרכזי של המשאב הלאומי”.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בדיקות קורונה. רק על פי המתווה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים