שתף קטע נבחר

ללא תרופות: מהו הטיפול האלטרנטיבי בפרקינסון?

הביטוי העיקרי של מחלת הפרקינסון הוא ירידה ברמות הדופמין במוח. כתוצאה מכך, מתפתחים תסמינים שונים, בהם רעד וקושי בתנועה. קיימות כיום דרכי טיפול אלטרנטיביות המשפיעות על אזורי המוח הפגועים ומסייעות בהתמודדות עם תסמיני המחלה. מהם החסרונות בטיפול התרופתי ואילו טיפולים חדשים קיימים? ד"ר, רק שאלה – ד"ר דנה גפן דורון מסבירה

בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד

 

 

מחלת פרקינסון היא מחלה של מערכת העצבים המרכזית אשר מתפתחת בשל פגיעה בתאי המוח המייצרים דופמין – נוירוטרנסמיטור לו תפקיד מפתח בכל הנוגע לתנועה תקינה של הגוף. בקרב הסובלים מפרקינסון מתפתחים מגוון תסמינים בחומרה הולכת ומשתנה, אשר הופכים קשים יותר עם השנים. מבין התסמינים המרכזיים נמנים רעד, קשיון שרירים ותנועה איטית.

 

לרוב, קו הטיפול הראשון במחלה כולל שימוש בתרופות אשר מעלות את רמות הדופמין במוח. למרות שהטיפול התרופתי עשוי לסייע במיתון תסמיני המחלה, הוא דורש הסתגלות והשפעתו היא זמנית. כלומר, לאחר תקופה מסוימת יהיה צורך בהחלפת סוג התרופה או בשילוב של מספר תרופות כדי להצליח ולהקל על תסמיני המחלה.

 

צפו ברופאה מסבירה

 

 

 

מהן דרכי הטיפול האלטרנטיביות בפרקינסון?

הטיפול האלטרנטיבי בפרקינסון מותאם אישית ומתבסס בראש הראשונה על בדיקה גופנית מקיפה וזיהוי האזורים המוחיים שנפגעו. לאחר מכן יתבצע טיפול בגרייה מגנטית עמוקה אשר מסייע ,באמצעות גירוי מגנטי עמוק של אזורי המוח הרלוונטיים, במיתון התסמינים המוטוריים והקוגניטיביים של המחלה. הטיפול אינו כרוך בכל פעולה פולשנית ולרוב הוא אינו גורם לתופעות לוואי משמעותיות.

 

 

בשיתוף המרכז הרפואי נוירוקליניק ואינפומד





 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מהו הטיפול האלטרנטיבי בפרקינסון?
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים