שתף קטע נבחר

הרווחה התנגדה - הדיינים פסקו: הילדים יטוסו ל"סדר" עם האב

האב ביקש להוציא את ילדיו הקטינים לחגוג את ליל הסדר בצרפת, אך האם טענה כי האב אינו כשיר לטפל בהם. בית הדין הרבני הזמין חוות דעת של עובדת סוציאלית, שהמליצה שלא להוציא את הילדים. "חוסנו של העץ הוא לפי עובי שורשיו ועומקם", פסקו הדיינים, קבעו כי שני ההורים כשירים באותה מידה - והתירו את הנסיעה

שרותי הרווחה התנגדו וגם הגרושה התחננה, אבל בית הדין הרבני האזורי באשקלון אישר לגבר לצאת מהארץ עם ילדיו הקטינים כדי לציין את ליל הסדר עם משפחתו בצרפת, לבקשתו, כדי "לאפשר להם לחוות את חוויית הפסח ואת ליל הסדר כדת וכדין עם הוריו, אחיו ומשפחתו המורחבת בפריז".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >>

 

 

האב טען כי לפי הסכם הגירושין שעליו חתמו בני הזוג, הוא יכול להוציא לחו"ל את הילדים - בגילים 4 ו-6 - אף שהם במשמורת האם. גרושתו התנגדה לכך, בנימוק שהוא אינו כשיר לטיפול בילדים לאורך זמן. לדבריה, גם כאשר הם נמצאים אצלו למשך כמה ימים הוא לא מתפקד כראוי, ולכן אין לקיים את ההסכם.

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

עוד טענה האם כי האב היה אמור להשתתף בהדרכה הורית אך הזניח זאת ולא פנה לרשויות הרווחה. בכך, אמרה, הוכיח כי הוא אינו מבין את צרכי הילדים ולא טורח לקבל הדרכה. כן הביעה חשש שהוא ישאיר אותם בחו"ל עם בני משפחתו.

 

בית הדין הזמין חוות דעת של עובדת סוציאלית, והבהיר כי בכל מקרה, גם אם תותר היציאה מהארץ, יהיה זה רק בכפוף לערבויות שיבטיחו את חזרת האב והילדים לישראל.

 

עבודת שורשים

המלצות העובדת הסוציאלית היו שלא לאפשר את היציאה לצרפת, אך האב טען כי התנגדותה נובעת בעיקר בשל הקונפליקט שעלול להיווצר בין ההורים בגלל היציאה עצמה, באופן הפוגע בילדים, ומתעלמת מהקונפליקט והפגיעה שעלולים להיווצר אם הדבר ייאסר.

 

יו"ר הרכב בית הדין, הרב ישי בוכריס, והדיינים הרב שמעון לביא והרב דניאל כץ, קבעו כי אין לקבל את המלצות העו"סית, והסבירו כי גם לדבריה שני ההורים מטפלים כראוי בילדיהם, נמצאים בקשר טוב איתם ודואגים לשלומם ולרווחתם.

 

מסקנתם: "יש לראות אפוא את רצונו של האב להפגיש את ילדיו עם בני משפחתו, הוריו ושאר בני המשפחה, כדבר נכון וראוי שיתרום לילדים, ויש בו ברכה גדולה עבורם, שכן כידוע חוסנו של העץ הוא לפי עובי שורשיו ועומקם".

 

"קשה להבין מדוע העו"ס רואה לנכון להדגיש את הפגיעה באם וכיצד היא עשויה להשפיע על הילדים, ואינה לוקחת בחשבון גם את הפגיעה באב שבקשתו נדחית וכיצד היא עלולה להשפיע על הילדים", הקשו הדיינים.

 

"בנימוק של טובת הילדים"

הם הדגישו כי יש חשיבות רבה בכך שהסכם הגירושין יקוים, אף שהוא אינו מחייב משפטית, והעירו: "האם הסכימה שהילדים יצאו עם האב, וכעת היא חוזרת בה, ואינה מסבירה כלל מה השתנה מאותה העת שבה חתמו הצדדים עד עתה".

 

בית הדין סיכם: "כיוון שלגופו של עניין העו"ס אינה רואה כל בעיה בהוצאת הילדים לחו"ל, לא מבחינת גילם ולא בשל הבדל מנטלי כזה או אחר, ההיפך הוא הנכון, היא רואה בזה ברכה להתפתחותם - זהו הנימוק העיקרי שבית הדין צריך לשקול כאשר הוא דן בטובת הילדים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
עושים סדר
צילום: גיל יוחנן
מומלצים