שתף קטע נבחר

מכתב הנגד של הרבנים: "תומכים בשב"כ, מתנגדים לפשעי שנאה"

למעלה מחמישים רבנים ורבניות, אנשי ונשות חינוך, פרסמו גילוי דעת המחזק את ידי שירות הביטחון הכללי בחקירת פרשת הטרור היהודי. הם התנערו מ"חילול שם שמיים הנגרם בפעולות טרור יהודי נגד אזרחים ערבים חפים מפשע", וקראו לממשלה "להמשיך ולהגן מפני הטרור על כל דרי הארץ, ללא הבדל דת ולאום"

תגובת נגד לרבני הימין: עשרות רבנים ורבניות, אנשי ונשות חינוך, פרסמו גילוי דעת המחזק את ידי שירות הביטחון הכללי בחקירת פרשת הטרור היהודי, וקוראים להתעלם בשלב זה מהטענות כי תנאי המעצר והחקירה של הנערים החשודים ברצח הפלסטינית, עאישה ראבי, אכזריים ואינם חוקיים. הדברים מגיעים על רקע שורת עצומות שפורסמו בימים האחרונים על ידי רבנים בכירים נגד שב"כ בנושא זה. לקריאת המכתב המלא - לחצו כאן .

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. תעשו לנו לייק  >>  

 

"עאישה אל־ראבי, אם לתשעה ילדים מהיישוב בידייה, נסעה לתומה עם בעלה יעקוב ועם אחת מבנותיהם ברכבם בליל שבת פרשת נח", נכתב בגילוי הדעת. "סמוך למחסום תפוח נרגמה מכוניתם באבנים ואבן גדולה שהוטחה בראשה של עאישה גרמה למותה. אנו פונים לציבור הישראלי ולממשלת ישראל לאפשר לשירות הביטחון של מדינת ישראל להשלים את חקירת האירוע המזעזע".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

החותמים - גברים ונשים המזוהים כולם כדתיים-ליברלים - הסכימו כי יש מקום ל"בירור בעניין שיטות החקירה של השב"כ, בייחוד כאשר מדובר בקטינים", אך הם סבורים כי יש לעשות זאת בכל ימות השנה – "בלא קשר להשתייכות הלאומית של החשודים". לשיטתם, "בירור זה חשוב ביותר, אולם הוא איננו יכול להיות מחסום בפני בירור החשש המזעזע שמא יהודים, בחורי ישיבה, מבצעים פשעי שנאה".

 


לקריאת המכתב המלא - לחצו על התמונה

 

הם סיכמו את העצומה בקריאה לרבנים, ובייחוד למוריהם של הנערים החשודים, "לחנך נגד שימוש פסול באלימות מכל סוג, ולהדגיש את חילול שם שמיים הנגרם בפעולות טרור יהודי כנגד אזרחים ערבים/ פלסטינים חפים מפשע". מממשלת ישראל הם מצפים "להמשיך ולהגן מפני הטרור על כל דרי הארץ, הנמצאים באחריות הביטחונית של מדינת ישראל, ללא הבדל דת ולאום".

 

ללא "אבחנה בין מחבלים"

על גילוי הדעת חתמו למעלה מחמישים איש ואישה – רבנים, מחנכים, אנשי אקדמיה ופעילים חברתיים. בין השמות הבולטים: רב המועצה המקומית אפרת, שלמה ריסקין, הנחשב לאחד הסמלים הבולטים של האורתודוכסיה המודרנית בישראל, והרב והשר לשעבר מיכאל מלכיאור.

 

 

מפורום "תג מאיר", הנאבק בפשעי שנאה, נמסר: "אנחנו מברכים על גילוי הדעת של הרבנים, הרבניות, המחנכות והמחנכים, בני הציונות הדתית. בימים שבהם נעשית אבחנה בין מחבלים על פי השתייכותם הלאומית, ובימים בהם רבנים מתירים לחלל שבת בכדי להערים על שירות הביטחון הכללי של מדינת ישראל - גילוי הדעת הנוכחי הינו בבחינת משב רוח מרענן המבשר שעוד לא אבדה תקוותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גרשון אלינסון
הרב שלמה ריסקין. חתם
צילום: גרשון אלינסון
מומלצים