שתף קטע נבחר

פרסי העיתונות: אטילה שומפלבי זכה בציון לשבח

ציון לשבח על מצוינות בסקירת יהדות התפוצות, מטעם המרכז העולמי של "בני ברית" - יוענק השנה לכתב והמגיש הבכיר ב-ynet, אטילה שומפלבי. מהארגון נמסר כי הזכייה - "עבור סדרת כתבות ומאמרים על יחסי ישראל ויהדות ארה"ב"

יהדות אטילה שומפלבי ()
אטילה שומפלבי
 

 

המגיש הבכיר וכתב ynet, אטילה שומפלבי, זכה בציון לשבח מטעם המרכז העולמי של "בני ברית", המעניק מידי שנה את פרסי העיתונות היוקרתיים למצוינות בסקירת יהדות התפוצות. מהארגון נמסר כי "שומפבלי זכה בציון לשבח עבור סדרת כתבות ומאמרים על יחסי ישראל ויהדות ארה"ב".

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות >> 

 

שומפלבי (40) החל את דרכו ב-ynet לפני כ-18 שנים ככתב משטרה, בהמשך מונה לכתב המפלגות ומאז הקמת האולפן הוא משמש כמגיש ראשי, פרשן פוליטי וכתב בכיר. בשנה החולפת פרסם ב-ynet יהדות סדרת כתבות וטורי פרשנות, "קרוב רחוק", המקיפה את יחסי ישראל – יהדות ארה"ב.

 

קראו עוד בערוץ היהדות : 

 

״אני גאה באות ההוקרה שאטילה שומפלבי זכה בו, בדין, מידי ארגון 'בני ברית'", אומר יון פדר, העורך הראשי של ynet. "אטילה עוסק, ברגישות ובתקיפות, בסוגייה המורכבת של יחסי ישראל ויהדות ארצות הברית. זיקת ישראל והתפוצות עוברת בשנים האחרונות שינוי עמוק, יש אומרים מסוכן, שסיקורו הוא יעד עיתונאי ראשון במעלה וגילוי מובהק של אחריות ציבורית".

 

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, בירך את שומפלבי "על קבלת הפרס בנושא שהוא חיוני לעתיד העם כולו. טוב וחשוב שהעלית את הנושא לסדר היום התקשורתי". שומפלבי צייץ בתגובה להודעת "בני ברית": "גאה ונרגש לעמוד לצד עיתונאים מקצועיים ומעמיקים כמו אנטוניה ימין וצביקה קליין, ומודה לחבר השופטים של 'בני ברית' על שמצא לנכון לציין את עבודתי העיתונאית על יהדות ארה"ב. אני כותב על העם היהודי בגאווה גדולה ובדאגה גדולה, ואמשיך לעשות כמיטב יכולתי על מנת לעורר עניין ביחסינו עם אחינו".

 

בפרס לעיתונאות למצוינות לשנת 2019 זכו אנטוניה ימין, שליחת "כאן חדשות" לאירופה - וצביקה קליין, כתב לענייני העולם היהודי של "מקור ראשון", שלו זו הפעם השנייה שבה הוא זוכה בפרס היוקרתי. הפרס על שם וולף והילדה מטסדורף, מוענק זו השנה ה-27 ברציפות על מצוינות בסקירה עיתונאית של יהדות התפוצות ויחסי ישראל והתפוצות היום. "באמצעות הפרס", מדגישים ב"בני ברית", "אנחנו מקווים להמשיך ולעודד את העשייה העיתונאית האיכותית בתחום הזה, ומעודדים את המערכות להפנות אליו יותר תשומת לב ומשאבים".

 

"ההתעניינות שלהם מוכיחה את החשיבות"

יו"ר המרכז העולמי של "בני ברית", ד"ר חיים כ"ץ, והמנהל אלן שניידר מסרו כי "ההתעניינות וההתעמקות שגילו שלושת הזוכים הצעירים בחיי הקהילות היהודיות בעולם וביחסי ישראל-תפוצות, מלבבת ומוכיחה שהנושא ממשיך לרתק את תשומת הלב של העיתונות והציבור בארץ".  

 

 

לפני כשנתיים זכה בפרס היוקרתי כתב התפוצות בערוץ היהדות של ynet ועורך ההומפייג', יניב פוהורילס, לאחר שהשתתף בפרויקט "מפוזרים" שהוקדש לדמוגרפיה היהודית והחיים היהודיים ברחבי הגלובוס, ופרסם כתבות רבות העוסקות בסוגיות יהודיות בעולם.

 

על חבר השופטים נמנו ד"ר יהודית אורבך מבית הספר לתקשורת של אוניברסיטת בר אילן; פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה מהמכון ליהדות זמננו של האוניברסיטה העברית; וכן אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת "אריאל"; סלי מרידור, לשעבר שגריר ישראל בארה"ב ויו"ר ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית; העיתונאי יאיר שלג ופרופ' גבריאלה שלו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים