שתף קטע נבחר

האהבות הראשונות שלי

איש אלמן מתחיל מחדש. יהודה גליק שמו. האהבה העזה בת 25 השנים שרחש לאם ילדיו, יפה גליק, שמתה בדמי ימיה עודנה קיימת ולה בורא האיש מקדש זיכרון. הוא מחליט ואז מוצא - אישה חדשה, תרבות חדשה לבסוף, ואהבה חדשה

 

 

איש אלמן מתחיל מחדש: הוא מזוהה כאישיות צבעונית, אדמונית, הנלחמת למען זכויות אדם, אך סיפורו של יהודה גליק ששכל את אשתו הראשונה, יפה גליק ז"ל, הוא לא פשוט. "היא הייתה כל החיים שלי", הוא משחזר בפרק השלישי של סדרת הרשת מבית מיזם 929, "אני לא זוכר את עצמי בלעדיה".

 


 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

ב-1 בינואר 2018, נפטרה יפה (יפי) גליק. יפי סבלה מהתקפי חרדה ופוסט טראומה עקב ניסיון התנקשות בבעלה, בשנת 2015. היא הוכרה כנכת פעילות איבה אך מצבה התדרדר לכדי אירוע מוחי קשה שלאחריו נכנסה לתרדמת עמוקה. זמן קצר לאחר מכן נפטרה

 

אהבה של 25 שנה שאי אפשר למחוק ()
אהבה של 25 שנה שאי אפשר למחוק

 

בני הזוג שגר ביישוב עתניאל, גידל יחד שמונה ילדים מאושרים. לאחר לכתה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "לפני דקות אחדות אהבת חיי החזירה נשמתה לבורא. ברוך דיין האמת". יפי ויהודה גליק רחשו אחד לשני אהבה עזה, ותחזקו נישואים מוצלחים.  

 

איש אלמן מתחיל מחדש ()
איש אלמן מתחיל מחדש

 

גליק, שמוצא את עצמו בצומת דרכים רגשית ונפשית מחליט ללכת עם הלב - ומתארס. בהדס דיסין, ששכלה אף היא את בעלה, הוא מוצא חברת נפש. על הזוגיות הטרייה הוא מספר כי "אני מחזר, אני נסוג, אני מאוהב כמו נער בן 16. ובכל זאת, שנינו נותנים מקום לאהבות הראשונות".

 

"היא השאירה חותם בעולם" 

גליק התחתן עם הדס דיסין, ששכלה אף היא את בעלה. על הזוגיות החדשה הוא מספר כי "הדס גורמת לי להרגיש כמו נער מאוהב". יחד עם זאת, לבני הזוג היה ברור כי את הזוגיות הראשונה הם לא יותירו בעבר. בבית של דיסין מונחת תמונתו של בעלה כתזכורת נצחית וגם בביתו הקבוע של גליק, ניצב ספר השירים שיפי כתבה.

 

 

גליק ()
ספר השירה של יפי מונח על השולחן

 

 

"אני והדס דיברנו על זה והבנו שזה לא סותר את העובדה שיש בינינו אהבה גדולה וחדשה, שבנינו יחד. יש לי רצון שהזוגיות שהייתה לי עם אישתי לא תלך לאיבוד או תתפזר בעולם. אני רוצה שיישאר לי משהו ממנה. היה בה משהו שהשאיר חותם בעולם".

 

גליק מוסיף כי  "הניסיון שלנו כהורים שכולים הוא מצד אחד, לא למחוק את העבר, ומצד שני גם לתת את המקום הראוי לאהבה שהייתה. זה לא סותר את העובדה שעכשיו אנחנו בונים קן חדש, ואהבה חדשה - שהיא גם אהבה גדולה".

 

יהודה גליק והדס דיסין מאורסים (צילום: מוטי קמחי)
"מאוהב כמו נער". הדס ודיסין ויהודה גליק(צילום: מוטי קמחי)

 

"בזוגיות השנייה יש מיצוי משל עצמה," מגלה גליק. "יש בה אהבה, חיזור, נסיגה ,יש בה כל מה שקיים בעולם של אהבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים