שתף קטע נבחר

ושם השבט החדש הוא.. היא... הם

הסוד השמור (נגיד) נחשף: אלפי נערים ונערות חברי תנועת הנוער "בני עקיבא", ילידי שנת 2005, קיבלו את השם שילווה את השנתון שלהם מעתה ועד עולם. מעתה אל תגידו גיל, אמרו: שבט "סיני": "כמו בהר סיני, אנו קוראים דווקא בימים אלה להוסיף ולבקש את האחדות בין כל חלקי עמנו"

אמנם 30 שנים מלאו להסכם השלום עם מצרים, אך לא זה האירוע שעמד בפני קברניטי תנועת הנוער "בני עקיבא" כשקבעו את שם השבט החדש, שילווה מעתה את ילידי שנת 2005 (התשס"ה). מעתה אמרו: שבט "סיני". תנועת הנוער הדתי-לאומי (הטוענת לתואר "הגדולה בישראל") העמידה לנגד עיניה את המחויבות לעולם התורה והמצוות כנושא חודש הארגון – "מצווה ועושה", וסיני הוא ההר שעליו ניתנה, כידוע, התורה.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות . היכנסו >>     

 

שם השבט החדש הוא עניין משמעותי אם יש לכם ילדים ב"בני עקיבא" - ובמיוחד אם הם בשבט הרא"ה, כלומר בכיתה ט' במפקד שבת הארגון, שנערך הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ. מעתה, כשיישאלו מאות נערים ונערות בני 14-15 על ידי בני המגזר בני כמה הם, התשובה תהיה, במקרים רבים, בציון שם השבט: "סיני".

 

קיראו עוד בערוץ היהדות

  • "כבר לא האמנתי שזה יקרה לי": להיות עקרה

     

    בנוסף, הערב, לראשונה קיבלו חברי השכבה הבוגרת של שבטי "יובל" - בעלי צרכים מיוחדים - את השם "אופק", שילווה את כלל הבוגרים מעתה והלאה כשישתלבו כחברי חבריא ב' (שכבת הנוער הבוגר) בתנועה, ותותאם עבורם תוכנית חדשה ברמת התוכן וצורת הפעילות, כשבין היתר יתנדבו חניכי "אופק" באופן רציף לאורך השנה כולה.

     

    "בהר סיני חנינו כל העם יחדיו"

    השם נבחר על ידי מליאת ההנהלה הארצית של "בני עקיבא" בתחילת השבוע שעבר, בתום דיון והצבעה צמודה במליאת ההנהלה הארצית שהתכנסה בבית שמש, ונשמר בסוד (גלוי למדי) עד להכרזתו הערב.

     

      ()
    כן, זה השבט

     

    שבת הארגון של תנועת "בני עקיבא" הסתיימה הערב לאחר חודש של פעילות אינטנסיבית וערכית, בהובלת קומונריות הסניפים ברחבי הארץ. הערב נערכים בסניפים מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים. כבר בסיום המצעדים והמסדרים השונים מחולקות בסניפים השונים חולצות שבט.

     

    "בשנה זו עסקנו באופן מעמיק בנושא המחויבות, והעלינו על נס את הרצון, האהבה והלב הבוער לקיום הערכים הנשגבים של כולנו, ואת הקריאה לחיים של תורה ועבודה כ'מצווים ועושים'", אמר מזכ"ל "בני עקיבא", יאיר שחל.

     

    "בחירת השם 'סיני' הייתה הטבעית ביותר ביחס לכך. בהר סיני נכרתה הברית העמוקה בין עם ישראל לאלוקיו, ושם אמרנו 'נעשה ונשמע' וקיבלנו את המחויבות לדרך של חיי עשייה ואמונה. מסיני יצאה הקריאה במסע הארוך שלנו למפגש עם התורה בכל מרחבי החיים, ובסיני גילינו כי כוחנו טמון בענווה ובפשטות".

     

    שחל הוסיף כי "בימים אלה נשמעים קולות של מחלוקת נוקבת בעם ישראל, וברגע מיוחד זה אנו מבקשים לזכור את עוצמת המעמד בסיני בו חנה כל עם ישראל יחדיו: כל הגוונים וכלל הסגנונות עמדו כאיש אחד בלב אחד. לאור שמכם חברי שבט סיני אנו קוראים דווקא בימים אלה להוסיף ולבקש את האחדות והאחווה בין כל חלקי עמנו".
  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים