שתף קטע נבחר

עובד מע"מ נחקר בפרשת המעילה בבנק לאומי

העובד נעצר במקום עבודתו לחקירה. הוא חשוד כי יחד עם מנהל לקוחות עסקי בסניף הבנק בבאר שבע, הצליח לקבל הלוואות במרמה מבנק לאומי. חוקריו נוטים להאמין לו כי לא ידע שמנהל הלקוחות ביצע פעולות בשמו. המנהל, י', פוטר מעבודתו לאור הודאתו במעורבות בפרשה

התפתחות בפרשת ההונאה בסניף בנק לאומי בבאר שבע: עובד אגף המכס במע"מ בירושלים נעצר היום (ב') לחקירה, בחשד כי שיתף פעולה עם חברו י', ששימש כמנהל לקוחות עסקי בבנק לאומי, בקבלת הלוואות בסך 4.7 מיליוני שקלים במרמה מהבנק.

 

העובד, תושב ירושלים, עוכב לחקירה ושוחרר למעצר בית. לדברי החוקרים, הוא היה מופתע מהחשדות המיוחסים לו, והם אף נוטים להאמין לו כי לא ידע על מעלליו של חברו, י', שנראה כי ביצע את הפעולות בשמו של העצור, ללא בידיעתו.

 

העובד נעצר במקום עבודתו על ידי חוקרי יחידת ההונאה של מחוז דרום, בפיקודו של רפ"ק עופר מסינג, בחשד כי בתמורה להלוואות במרמה שקיבל חברו י' (37) תושב אשקלון, הוא קיבל ממנו 25% מסך הרווחים.

 

מעצרו של י' הוארך בבית משפט השלום בבאר-שבע, עקב חשדות של קבלת דבר במרמה, זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים, ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

 

בסוף חודש אוגוסט השנה הוגשה למשטרה תלונה על ידי בנק לאומי נגד י'. על פי החשד, האיש אשר בבנק ניבאו לו עתיד גדול, ושימש כמנהל לקוחות עסקי בסניף המרכזי של בנק לאומי בבאר-שבע פתח חשבון לחברו עובד המע"מ תוך הצגת שווא של הון נזיל ונכסי נדל"ן.

 

על פי החשד י' פתח את החשבון, כשהלקוח הוצג לבנק על ידי י' כיזם מתחום ההיי-טק שמסיט חלק מפעילותו לתחום הנדל"ן בשל ירידה בענף ההיי-טק, וכבעל הון נזיל ונכסי נדל"ן בסך של יותר משני מיליון דולר. הדיווח נעשה באמצעות רישומים כוזבים ומסמכים מזוייפים שמאחוריהם עומד על פי החשד י'.

 

מרגע פתיחת החשבון בוצעה הפעילות בו על ידי י' בלבד, במטרה לקבל מהבנק הלוואות של מיליוני שקלים, אשר הושקעו בבנק אחר בקניית מט"ח ומכירתו. י', על פי החשד, נהנה מהרווחים אותם גרף מהפרשי השערים, והפריש 25% מהם לחברו, "הלקוח".

 

גם בסניף בו עבד וגם בבנק בו הושקעו הכספים היה י' מיופה כוח, ואילו חברו לא חתם ולו פעם אחת על מסמך לבקשת הלוואה, ואף לא התייצב בסניף מאז שפתח את החשבון. הדבר עורר את חשדם של אנשי מערך הביקורת של בנק לאומי, שזימנו אליהם את י'. הוא הודה בחשדות המיוחסים לו ופוטר לאלתר מהעבודה.

 

י', על פי החשד, לא מעל בכספי הבנק או גנב כספים מלקוחות, אלא השתמש  בכסף שהלווה באמצעות חשבון חברו, לביצוע עסקאות אחרות. את כל הכספים אותם לווה החזיר י' לבנק עם ריבית.


פורסם לראשונה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קבלת הלוואות במרמה (אילוסטרציה)
צילום: צחי אלון, משטרת ת"א
מומלצים