שתף קטע נבחר

רו"ח ויהלומנים חשודים בהעלמת מס של מיליונים

לפי החשד, רואה החשבון מרעננה נהג לסייע ליהלומנים רבים להעלים הכנסותיהם ממס הכנסה, באמצעות "חברות קש" וקבלת פטור מתשלומים שלא כדין. שני יהלומנים נעצרו עימו, ונראה שהפרשה רק בתחילתה

רואה חשבון ושני יהלומנים חשודים בהעלמת מס בסך מיליוני שקלים מהכנסות שעשו דרך חברות קש שהקימו. השלושה נעצרו וברשויות המס מעריכים כי המבצע, "אבן יקרה", עתיד להסתיים במעצרים נוספים.

 

מזה תקופה מתנהלת חקירה במחלקת החקירות של אגף מס הכנסה תל אביב, בראשות דוד אפרים, לפיה רואה החשבון, בן 58, תושב רעננה, מעלים מסים עבור לקוחותיו.

 

החקירה החלה לאחר שבמס הכנסה התגלו הפרשי הון בלתי מוסברים בשנים 1996-2000, בסכומים של מיליוני שקלים, בתיק של היהלומן חיים גלעדי, בן 50, מרמת גן. כהסבר לכך מסר גלעדי כי קיבל דיווידנד מחברה הרשומה באירלנד, הנמצאת בבעלות שותפו, פנחס נצר, בן 39, תושב גבעתיים.

 

לדיונים בפקיד השומה הצטרף רואה החשבון, למרות שהוא לא ייצג את גלעדי באופן קבוע. על פי הרו"ח, גלעדי קיבל דיווידנד מחברה בחו"ל, ועד לשנת 2003, בשל שיטת המיסוי בישראל, דיווידנד כזה היה פטור ממס.

 

במס הכנסה טוענים כי היהלומנים ניסו להתחמק ממס בסך מאות אלפי שקלים, ויצרו עסקה כוזבת, בדויה וחסרת תוכן כלכלי. העסקה היתה לכאורה עסקת תיווך בתחום הציוד המשרדי, שהחברה קיבלה בגינה כ-2.8 מיליון שקלים. סכום זה התקבל אצל היהלומנים נצר וגלעדי כדיבידנד פטור ממס.

 

לאור החשד שעלה כי מדובר בעסקת קש, נעצר רואה החשבון, ולטענת חוקרי מס הכנסה, הודה בחקירתו שמדובר בעסקה פיקטיבית, שכל מטרתה היתה להעלים הכנסות במיליוני שקלים.

 

רואה החשבון הודה כי נוהג זה של הקמת חברות קש בחו"ל, שמטרתה היחידה היא הלבנת כספים, נפוצה בקרב קהילת היהלומנים. כמו כן אמרו חוקרי המס כי רואה החשבון הודה שבמקרים נוספים, בנה מבנים כוזבים של חברות קש בחו"ל, ובכך סייע לנישומים להתחמק ממס ההכנסה.

 

היהלומן פנחס נצר שנעצר בפרשה, אמר לחוקרים: "רואה החשבון פנה אלינו. כל אחד משווק את עצמו. הוא מסתובב ומשווק את עצמו כאחד שפותר בעיות מס, מציע איך להלבין כספים, וכך הוא מסתובב בין היהלומנים".

 

במס הכנסה משערים כי יהלומנים נוספים השתמשו לצורך העלמות מס בשירותיו של רואה החשבון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים