שתף קטע נבחר

יהלומן נוסף חשוד בהעלמת מס באמצעות חברת קש

לשני היהלומנים ולרואה החשבון שכבר נעצרו בפרשת "אבן יקרה", התווסף יהלומן נוסף. בחקירתו הודה יורם ברנשטיין, כי העביר כספים לחו"ל כדי להחזירם לארץ דרך חברת קש, בניסיון להלבין כספים

במס הכנסה ממשיכים בחקירת פרשת "אבן יקרה", במהלכה נעצרו כבר שני יהלומנים ורואה חשבון. היום (ד') נעצר היהלומן יורם ברנשטיין, בן 49 מתל אביב, שעל פי החשד השתמש בחברת קש על מנת להעלים מס בשווי מאות אלפי דולרים.

 

ברנשטיין, יהלומן בעל מניות בחברת "סיגרם נכסים 1997 בע"מ" נעצר בעקבות חקירתו של רואה החשבון, שעל פי החשד מצא דרך לחסוך בתשלומי מס הכנסה. גם היהלומנים פנחס נצר וחיים גלעדי נעצרו בחשד למעורבות בפרשה.

 

רואה החשבון נעצר ובחקירתו הודה כי הציע ליהלומנים להעלים הכנסות מס באמצעות הקמת חברות קש. על פי החוק, השקעות בחברות בחו"ל הינן דיבידנט פטור ממס, וכך הרוויחו היהלומנים, על פי החשד, מאות אלפי דולרים.

 

ברנשטיין הודה בחדר החקירות במס הכנסה: "אני רוצה להגיד את כל האמת. אינני זוכר אם אני יזמתי שיחה עם רואה החשבון או להיפך. רואה החשבון הציע לי להלבין רווחים שהיו לי בחו"ל ולהעביר אותם לארץ בצורה שלא תהיה חייבת במס בארץ.

 

"לי היו 300 אלף דולר לפחות, כספים שהרווחתי בעסקאות שחורות, שלא דיווחתי עליהם בארץ ורואה החשבון הציע לי להעביר את הכסף לחברה בהולנד ולהחזיר אותה מהולנד בצורה של דיבידנט פטור בארץ, ולרשום שהפעילות היתה בעסקאות שלא קשורות ליהלומים. פעלתי בהתאם להצעתו".

 

בנוסף להודאתו של ברנשטיין על העלת ההכנסות בסך 300 אלף דולר, הודה כי העלים הכנסות בסכום נוסף של 45 אלף דולר מעיסוקו כיהלומן בשנים 1999-2003.

 

שופט בית המשפט השלום בתל אביב, חגי ברנר, שחרר את ברנשטיין בערבות אישית וצד ג' בסך מיליון שקלים, ובערבות בנקאית או הפקדת מזומן על סך רבע מיליון שקלים. כמו כן עליו היה להפקיד את דרכונו במשרדי החקירות של מס הכנסה.

 

במס הכנסה מאמינים כי זהו רק קצה הקרחון בפרשה המסתעפת, ובזמן הקרוב צפויים מעצרים של יהלומנים נוספים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים