שתף קטע נבחר

מאסר למנהל בבנק לאומי שהונה את הבנק

21 חודשי מאסר נגזרו על מנהל לקוחות לשעבר בבנק לאומי בבאר שבע, שהקים באמצעות חבר חברת קש באמצעותה לווה מהבנק כספים על מנת להשקיעם ולהרוויח כסף לעצמו. את ההלוואות החזיר במלואן לבנק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (ב') 21 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 75,000 שקלים על י' (38), מנהל לשעבר בבנק לאומי,שהורשע בביצוע עשרות מעשי רישום כוזב במסמכי בנק לאומי, וכן בזיוף מסמכים.

 

י' נעצר לאחר שהביקורת הפנימית של הבנק גילתה את מעשיו הפליליים, ולאחר שהטיחו בפניו את החשדות הוא הודה בהם מיד. תלונה הוגשה גם ליחידת ההונאה של מחוז דרום שחקרה את הפרשה.

 

י', ששימש כמנהל לקוחות בסניף העסקי של הבנק בבאר שבע, יצר מצג שווא על מנת לקבל הלוואות בסך של כ-25 מיליוני שקלים מהבנק. זאת על מנת להשקיעם במקומות אחרים ובכך להניב רווחים לעצמו.

 

י' ביקש מחברו שיפתח חשבון בסניף בנק יורוטרייד בע"מ, ובמקביל הביא אותו לסניפו של בנק לאומי, כדי לפתוח גם שם חשבון. י' הציג את חברו בפני הנהלת הבנק כאיש עסקים עתיר הון ונכסים העוסק בתחום ההיי-טק.

 

הוא זייף מסמכים כגון נסחי טאבו ושטרי משכנתא, כדי להציג בפני הבנק שיעבודים של נדל"ן שלא קיימים כלל, עבור הלוואות שחברו יקבל מהבנק. הבנק אישר לחבר מסגרת אשראי של 4.5 מיליוני שקלים מהם לא חרג י' מעולם. הוא לווה מהבנק את הכספים כביכול בהוראת חברו, ובאמצעות הכספים ביצע פעולות פיננסיות.

 

את הרווח שלשל לכיסו, אך תמיד דאג להחזיר לבנק את כספי ההלוואה כולל סכומי הריבית עליהם.

 

שופט בית המשפט המחוזי, חביב עמר, החליט שלא להחמיר בעונשו של י' לאחר שקיבל את עמדת הסניגור, כי מעשיו של מרשו לא גרמו נזק ללקוחות ולבנק וכי לא היתה כאן כלל פעולת גניבה, אלא לכל היותר קבלת אשראי במרמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים