שתף קטע נבחר

תביעת מיליונים: האולטרסאונד לא גילה רגל קצרה

הוריה של ילדה בת שבע תובעים 22.6 מיליון שקל מקופ"ח מכבי ומרופא, לאחר שבדיקת אולטרסאונד לא גילתה חוסרים בעצמות הרגל הימנית, ונרשם כי "הכל תקין". לפי התביעה, "לו הבדיקה הייתה נעשית כראוי וההורים היו מודעים למצב העובר – הם היו מפסיקים את ההריון"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה הבוקר (ב') תביעה על רשלנות רפואית בסכום של 22.6 מיליון שקל נגד קופת חולים מכבי ונגד אחד הרופאים שטיפל בה.

 

התובעים הם הוריה של ילדה בת שבע, שנולדה כשהיא נכה ב-100% לצמיתות, לאחר שנולדה עם חוסר בעצמות הירך והשוק ברגלה הימנית. כמו בן, היא סובלת מליקוי חמור בראייתה, על גבול העיוורון.

 

לטענת ההורים, עברה האם במהלך ההיריון את בדיקת האולטרסאונד השגרתית כדי לוודא את תקינות ההיריון וכדי לגלות כל פגם אפשרי בעובר.

 

הבדיקה בוצעה בשליש השני של ההיריון וכללה התייחסות מדוקדקת ומפורטת לכל חלקי השלד השונים של העובר. הבדיקה בוצעה באם ביוני 98' במתכונת של סריקת מערכות. בתוצאות הבדיקה נרשם כי נמדדה לעובר עצם ירך המתאימה לשבוע 22 בהריון וכי הודגמו 12 עצמות ארוכות של ארבע הגפיים במראה תקין ואף נרשם כי תנועת הגפיים חיונית.

 

בהסתמך על תוצאות בדיקות אלו, סברו ההורים והרופאים המטפלים כי ההיריון תקין ומתפתח באופן נורמאלי. אך בכתב התביעה טוען עו"ד כרמי בוסתנאי כי לו הבדיקה הייתה נעשית כראוי וההורים היו מודעים למצב העובר – הם היו מפסיקים את ההיריון בנסיבות הללו וכי קופת החולים והרופא פגעו במחדליהם בזכות הילדה שלא להיוולד כשהיא סובלת ממומים קשים.

 

עוד טוענים ההורים, כי הבדיקה לא בוצעה בזהירות הדרושה והמקובלת, לא דיווחו על הפגם של העובר ולא נהגו כפי שבעל מקצוע זהיר ומיומן צריך לפעול. כמו כן, הם לא דיווחו להורים כי הבדיקה נערכת במתכונת מצומצמת ועל ידי מי שאינם בקיאים מבחינת כישוריהם לבצע אותה בצורה אופטימאלית.

 

טרם הוגש כתב הגנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים