שתף קטע נבחר

שנתיים וחצי מאסר לגנב ש"עבד" בבתי חולים

הגנב מאגד מיעארי פיתח חיבה לגניבה מבית-החולים רמב"ם בחיפה, ואף עבר להתגורר לידו. הוא נתפס כבר כמה פעמים בעבר כשגנב ממטופלים, וכעת הוא יישלח לכלא

בית משפט השלום בחיפה גזר היום (ה') שנתיים וחצי מאסר על תושב העיר שנהג לגנוב כרטיסי אשראי מחולים המאושפזים בבתי החולים. בנוסף, הוא יפצה את קורבנותיו בסכום כולל של כ-24 אלף שקל. השופט זאיד פלאח קבע בגזר הדין כי הנאשם הוסיף כאב על כאבם של קורבנותיו החולים.

 

מאגד מיעארי עוסק למחייתו בגניבה, אך מתברר כי הוא לא גנב מוצלח במיוחד, בשל העובדה שכבר נתפס בעבר ואף ריצה עונשי מאסר לתקופות שונות. ובכל זאת, פיתח מיעארי חיבה לגניבות מבתי חולים בחיפה. הוא אף העתיק את מקום מגוריו לשכונת בת גלים בעיר, הסמוכה לבית החולים רמב"ם.

 

במרס האחרון הבחינו בו המאבטחים ברמב"ם, וזיהו אותו כמי שנתפס כבר שלוש פעמים בעבר לאחר שגנב ממטופלים במקום. גם במקרה זה, כמו בפעמים הקודמות, לא חשש הגנב ויצא למסע גניבות על אף שקודם לכן שוחרר מהכלא בתום שני שליש ממאסרו, בשל התנהגות טובה.

 

המשטרה הוזעקה למקום ומצאה בכליו של מיעארי ארנקים רבים. בכתב האישום נטען כי הוא גנב מלפחות 15 מטופלים - רובם יולדות - בבתי החולים רמב"ם, בני ציון וכרמל בחיפה. כמו כן, הוא מדי פעם כיתת את רגליו כדי לגנוב מפציינטים בבית החולים בנהריה. מיעארי הודה במעשים המיוחסים לו, וביקש את רחמי בית המשפט בטענה שהחליט להיטיב את דרכיו.

 

השופט פלאח הדגיש את היות קורבנותיו של הנאשם חולים מאושפזים: "העבירות מעידות על אדם חסר רגשות, שאינו בוחל באמצעים ובשיטות... תוך ניצול חולשתם וחוליים של מאושפזים ומבקריהם, וגניבת כספיהם. המעשה מחייב הטלת ענישה כואבת, שתמחיש לנאשם את כאבם של קורבנותיו, שלא היה די להם בצרתם האישית, כדי שתתווסף עליה צרה נוספת".

הוא אף סירב להתרגש מחרטתו של הנאשם, וציין כי הוא חזר על עבירות מסוג זה תקופה ארוכה.

 

הוא גזר על הנאשם שנתיים מאסר בגין העבירות בתיק, וכן הפעיל עונש מאסר של שנה על תנאי שהיה תלוי נגדו. עונש זה ירוצה בחציו במצטבר, כך

שהנאשם יירצה שנתיים וחצי מאסר. השופט ציין כי ועד השחרורים של בתי הסוהר עומד לבטל את ניכוי השליש על מאסרו הקודם של הנאשם. לפיכך הוא ירצה בנוסף לכל אלה גם עשרה חודשים בכלא בגין מאסרו הקודם.

 

בנוסף לעונשי המאסר, קבע השופט כי הנאשם יפצה את קורבנותיו בסכומים שנעים בין 300 ל-3,500 שקלים. סכומים אלה גבוהים יותר מאלה שגנב. סך כל הפיצוי יגיע לכ-24 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בית החולים רמב"ם. ארכיון
צילום: דורון גולן
מומלצים