שתף קטע נבחר

חשד: גנב חשבוניות, זייף כרטיסי אשראי - ו"חגג"

תושב לוד חשוד כי גנב מכתבים שכוללים את ארבע הספרות האחרונות של כרטיסי האשראי, בעזרתם הוא זייף כרטיסי אשראי והזמין מאות מוצרים בטלפון. חלק מהעבירות בוצעו כשהיה בכלא

מסתבר שגם עם ארבע הספרות האחרונות של כרטיס האשראי - אפשר להונות: תושב לוד, בעל עבר פלילי עשיר בעבירות מרמה והונאה, נעצר בחשד שבחודשים האחרונים הזמין עשרות מוצרים, באמצעות פרטים שאסף ממכתבים. על-פי החשד, הוא ביצע חלק מהעבירות מהכלא, בעודו מרצה עונש מאסר על מרמה.

 

ליחידת ההונאה של מחוז מרכז הוגשו בחודשים האחרונים תלונות רבות מחברות אשראי, על מאות שימושים לרעה בכרטיסי אשראי של לקוחות תמימים דרך הטלפון. בשל השיטה המוכרת מהעבר וסימנים מחשידים נוספים נפל החשד על ולדימיר אברבוך, בן 30.

 

ככל שהחקירה התקדמה נתגלו עבירות נוספות, שבוצעו על-ידי החשוד ומספר נפגעי העבירות הלך וגדל, כל זאת בתקופה שבין סוף אוגוסט 2009, אז הוא עוד היה אסיר, ועד החודש שעבר.

 

שיטת העבודה של אברבוך היתה מאוד מתוחכמת. הוא נהג לגנוב דברי דואר ממקומות שונים בארץ, בעיקר חשבוניות או מכתבים שכוללים את ארבע הספרות האחרונות של כרטיסי האשראי. לאחר מכן הוא למד את הפרטים האישיים של הקורבנות.

 

החשוד בדק את תקינות הכרטיסים דרך רכישה או ניסיון רכישה של כרטיסי נסיעה בחברת אגד, ולאחר וידוי תקינות הכרטיס - "חגג" עליו ככל העולה על רוחו, והזמין מוצרים בטלפון.  בשיטה אחרת של הונאה נהג החשוד לרכוש כרטיסי חיוג של בזק, באמצעות כרטיסי

 האשראי המזויפים. הוא נתן בעת ההזמנה מספרי טלפון נייד של אנשים אשר גנב את זהותם, ולאחר מכן ביצע פעולת עקוב אחרי לטלפון הביתי שלו וכך היה מאשר את העיסקה.

 

כך, על-פי החשד במשך חודשים, הוא הזמין מאות מוצרים על חשבון אזרחים תמימים. בחיפוש ששערכה המשטרה בביתו נתפסו מסמכים מפלילים וכן כרטיסי אשראי ומוצרים שרכש באמצעות ההונאה. במשטרה חושדים כי חלק מעבירות ההונאה הוא ביצע עוד בהיותו אסיר באמצעות הטלפון בבית הסוהר, אבל את מרבית עבודתו ביצע לאחר שחרורו. בחקירתו הוא הודה בחלק מהמקרים. בכוונת המשטרה להגיש נגדו מחר (יום ה') כתב אישום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות משטרת מחוז תל אביב
זייף כרטיסים. ארכיון
באדיבות משטרת מחוז תל אביב
מומלצים