שתף קטע נבחר

אישום: שלח נערים לגייס תרומות - והבריח קוקאין

תושב כפר חב"ד מואשם כי שלח שני צעירים לברזיל לגייס תרומות. הוא לא סיפר להם שבמקום כספים לנוער חרדי, איש הקשר שלו, "רוני", הטמין בדפנות 10 ק"ג קוקאין

במקום תרומות - הברחת סמים: פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (יום ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד יוסף שיף, תושב כפר חב"ד בן 42, המואשם כי הבריח לארץ מברזיל 10 ק"ג קוקאין, באמצעות שני בלדרים. הם טסו לברזיל על חשבונו וחשבו כי הם מגייסים תרומות לטיפול בנוער חרדי. טרם התקבלה החלטה אם להעמיד לדין את שני השליחים.


שלושת המעורבים ברשת ההברחה בבית המשפט (צילום ארכיון: עופר עמרם)

 

מכתב האישום עולה כי שיף פנה לצעיר בן 19 וגייס אותו כבלדר הראשון. בחודש אפריל טס הצעיר לברזיל וחזר עם מזוודה שהעביר לו איש הקשר של שיף בברזיל, המכונה רוני. הוא לא נפגש עמו, אלא רק שוחח עמו בטלפון. רוני טען בפניו כי במזוודה יש תיק עור משרדי עם כספי התרומות.

 

על פי כתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד שרון הר-ציון מפרקליטות מחוז תל-אביב, שיף הורה לבלדר למצוא אדם נוסף שייסע עימו, והצעיר פנה לצעיר נוסף. כששבו השניים ארצה הם נעצרו, ובמזוודות שלהם נמצאו 10 ק"ג קוקאין שהוטמנו בדפנות. עם מעצרם העריכו במשטרה כי שווי הסם כמיליון דולר.

 

שיף מואשם בייבוא סמים מסוכנים וקשירת קשר לביצוע פשע. הפרקליטות גם ביקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים, מחשש לשיבוש הליכי משפט, כיוון שאותו רוני לא נתפס ולא נעצר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב גלאי
קוקאין בדפנות המזוודה (ארכיון)
צילום: יואב גלאי
מומלצים