שתף קטע נבחר

תומכי חיזבאללה פרסמו פרטי אשראי של ישראלים

פרטים של כרטיסי אשראי, צילומים של המחאות וסיסמאות לפייסבוק פורסמו באתר "זוכרים את עימאד" - כך פרסם ערוץ 10. בדיקה העלתה כי מבין כל הכרטיסים, רק כמאה עדיין פעילים

ארגון בשם "זוכרים את עימאד", על שמו של בכיר חיזבאללה שחוסל עימאד מורנייה, פרסם היום (ד') פרטים אישיים של אלפי ישראלים, בהם פרטי כרטיסי אשראי, כתובות מייל וסיסמאות לפייסבוק - כך פורסם לראשונה בתוכנית "צינור לילה" בערוץ 10.

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

 

הפרטים הושגו בעקבות פריצה לאתר אחסון ישראלי גדול. בחלק מהמקרים

פורסמו צילומי תעודת זהות וצילומי המחאות. מבדיקת "צינור לילה" עולה כי אכן מדובר בפרטים מהימנים של אזרחים ישראלים. עם זאת, בחלק גדול מהמקרים מדובר בכרטיסי אשראי שתוקפם פג.

  

מחברת ישראכרט נמסר כי "נחשף קובץ המכיל כ-1,500 רשומות, מתוכם זוהו 49 כרטיסים פעילים בלבד השייכים לקבוצת ישראכרט. הכרטיסים נחסמו מיידית והודעה תימסר ללקוחות מחר בוקר".

 

עוד נמסר כי "באתר ישראכרט כבר פועל מיניסייט לטובת לקוחות אשר עדיין מודאגים לבדיקה מהירה של מספרי הכרטיס שברשותם. ישראכרט אחראית לכל נזק בגין שימוש לרעה בכרטיס האשראי".

 

מלאומי קארד נמסר כי "מדובר ב-30 כרטיסים תקינים בלבד מסוג לאומי קארד. אנשי אבטחת המידע של החברה איתרו במהירות את הקבצים והגבילו מיידית את השימוש של כרטיסים אלו".

 

תעודת זהות שפורסמה באתר (צילום: ערוץ 10) (צילום: ערוץ 10)
תעודת זהות שפורסמה באתר(צילום: ערוץ 10)

 

בחברה מדגישים כי "לא נגרם כל נזק ללקוחות, ובכל מקרה הם מבוטחים באופן מלא. החברה תבצע מחר בבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים האמורים, והם יוחלפו בהקדם".

 

מחברת כאל נמסר: "בבדיקה שערכנו נמצא כי בקבצים שפרסם ההאקר היו 18 כרטיסים בלבד של חברת כאל. הכרטיסים שנחשפו נחסמו באופן מיידי לשימוש ואנו ננפיק ללקוחות כרטיסים חדשים. החברה תבצע מחר בבוקר פנייה יזומה לבעלי הכרטיסים".

 

עוד נמסר כי "בשעות הקרובות יכולים לקוחות כאל לבדוק אם כרטיסם נחשף באמצעות כניסה לאתר החברה בכתובת www.calonline.co.il  ובחלונית המיועדת להקיש את מספר תעודת הזהות. כאל מדגישה כי היא עומדת מאחורי לקוחותיה ואחראית לכל נזק שייגרם בגין שימוש לרעה בכרטיסי האשראי".

 

בתחילת השנה עורר בארץ סערה האקר סעודי שהזדהה בשם "עומאר", לאחר שפרסם מידע אישי על יותר מ-400 אלף ישראלים, כולל עשרות אלפי מספרי כרטיסי אשראי, תוקף ומספרי הביטחון שאפשר באמצעותם לבצע רכישות ברשת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לזכר מורנייה
צילום: ערוץ 10
מומלצים