שתף קטע נבחר

"יצירתיים, נועזים, אמיצים": מצטייני ומצטיינות המוסד

12 אנשי מוסד, ובהם לוחם, לוחמת, קצינת איסוף וקציני מחקר, קיבלו תעודות הצטיינות על פרויקטים ומבצעים שסייעו לביטחון ישראל

12 אנשי מוסד קיבלו הערב (א') תעודות הצטיינות. בין המצטיינים לוחם ולוחמת, וקצינת איסוף בעלת הישגים יוצאי דופן, שלקחה חלק במבצע מרשים וייחודי ובכך תרמה משמעותית לפעילות המוסד.

 

המצטיינים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מגיעים ממגוון תחומי עיסוק במוסד. הם נבחרו בקפידה על ידי פורום המנהלים הבכיר של הארגון, בשל עבודתם המשמעותית ותרומתם יוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל. הטקס השנה שם דגש על שילוב כל יכולות המוסד, מכלל תחומי העשייה - מבצעים, טכנולוגיה, מחקר ולוגיסטיקה.

הנשיא וראש המוסד, בטקס המצטיינים (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
הנשיא וראש המוסד, בטקס המצטיינים(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

על הלוחם נאמר כי הוא מקצוען, אמיץ, צנוע וישר, ומהווה דוגמה ומופת לערכי המוסד. על הלוחמת נאמר כי בתעוזתה ונחישותה, היא מהווה מוקד ידע ומודל לחיקוי ללוחמים נוספים במוסד. שניהם, צוין, לקחו חלק בליבת העשייה המוסדית ובפעילויות אינטנסיביות ומורכבות. מספר תעודות הוענקו גם לקציני מחקר, שבפעילותם המקצועית סייעו לביטחון מדינת ישראל ולאנשי טכנולוגיה, שהיו מעורבים במספר פרויקטים רחבי היקף.

 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בירך את המצטיינים ואמר כי מערכת הביטחון משתפרת ללא הרף בהתמודדות עם האיומים הניצבים בפניה, תוך ביצוע התאמות מהירות ומתן מענה אפקטיבי ויעיל בלוחמת העתיד, לוחמת הסייבר. "עלינו להכיר בכך שישראל עומדת היום כאי יציב בלבו של אזור סוער, שסוע ומדמם. אם נחשוב שהיציבות הזו תעמוד לעולם וכי מעטפת הביטחון שהשכלנו לבנות תהיה סגורה באופן הרמטי, אנו עשויים לשלם מחיר כבד", אמר הנשיא. "זו עת רצון ביטחונית לישראל ועלינו לעשות הכל על מנת לנצלה לעתיד בטרם פורענות".

 

ריבלין התייחס גם להחלטה 2334 של האו"ם, שגינתה את ההתנחלויות והגדירה אותן לא חוקיות, ואמר כי יש למקד מאמצים במזעור הנזק. "מנהיגי ישראל כולם, עמדו בפני החלטות לא קלות של אי הסכמה בינלאומית. בכל המקרים הללו ידענו להתמודד, להיות נחושים, לפעמים נשכנו את לשוננו, אך המשכנו להסביר ולהסביר, ולהסביר לעולם כולו את עמדתנו, את צרכי קיומנו, ואת צרכי הביטחון שלנו", אמר.

הנשיא נואם, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
הנשיא נואם, היום(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כהן, נתניהו וריבלין מדליקים נר (צילום: קובי גדעון, לע"מ) (צילום: קובי גדעון, לע
כהן, נתניהו וריבלין מדליקים נר(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו כי על שולחנו מונחים מבצעים עם תעוזה ודמיון וזה קורה בתדירות הולכת וגוברת. "אנחנו במערכה מאוד מורכבת. יש בה יסודות טכנולוגיים, יש בה יסודות אנושיים, יש בה צורך לשלב בין המרכיב האנושי והמרכיב הטכנולוגי ואתם עושים את זה על הצד הטוב ביותר", ציין נתניהו. "אתם חלק אינטגרלי. אתם עושים מלאכת קודש להביא מודיעין קריטי לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל. אומרים ' כי בתחבולות תעשה לך מלחמה', אבל אני מוסיף כי 'בתחבולות גם תמנע ממך מלחמה'".

 

ראש המוסד יוסי כהן, שלו זה הטקס הראשון בתפקיד, שיבח את 12 המצטיינים: "המצטיינים והמצטיינות מאופיינים במקצועיות ויסודיות, ביצירתיות ודמיון, באומץ לב ותעוזה מחשבתית, מסירות ובהשקעה רבה מאוד. הם מייצגים חלק גדול מתחומי הפעילות של המוסד, היוצרים שרשרת שכל החוליות שלה חזקות ואיכותיות. המוסד פועל כאגרוף אחד, בחזית אחת, תוך שילוב כל יכולותיו".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים