שתף קטע נבחר

כתובות אנטישמיות בבי"ס בצרפת: "יהודים מלוכלכים"

כתובות אנטישמיות וצלבי קרס התגלו אתמול בחזית בית הספר על שם אנה פרנק בעיר מונטרוי שבמחוז סן-סן-דני. המשטרה פתחה בחקירה

 

כתובות נאצה אנטישמיות וגזעניות התגלו אתמול (יום א') אחר הצהריים בחזית בית ספר בצרפת. המשטרה פתחה בחקירה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ 

 

הכתובות "Juden verboten" (אסור ליהודים), "sales juifs et Roms" (יהודים ובני רומה מלוכלכים) רוססו על השער ותיבת הדואר בית הספר הממלכתי על שם אנה פרנק בעיר מונטרוי שבמחוז סן-סן-דני. לצד הכתובות רוססו גם מגן דוד וצלבי קרס.  




מפקח משטרת מונטרוי ביקר בבית הספר בזמן איסוף הראיות ועל פי הדיווחים בצרפת לא היו מצלמות אבטחה באזור שתיעדו את התקרית. "הערות מסוג זה לא אמורות להיות במונטרוי שהיא עיר שקטה ורגועה, תמיד העדפנו את הדיאלוג על פני האלימות", אמר לסוכנות ידיעות הצרפתית גילורד לה שקר, סגן ראש העיר. ראש העיר עצמו פטריס בסק גינה בתקיפות את המעשה.

 

ראש העיר הוסיף כי כתובות הנאצה יוסרו היום על הבוקר, ושעיריית מונטרוי הגישה תלונה במשטרה כדי להפגין את נחישותה ולמנוע פעולות דומות בעתיד. "מי שמרשה לעצמו לחצות את הקו האדום חייב לדעת שהוא יהיה חשוף לענישה חמורה", אמר ראש העיר בסק. הלימודים בבית הספר לא מתקיימים היום בשל חופשת חג המולד.

 

ג'ולייט טימסית, מנהלת בית הספר לשעבר, סיפרה שהיא המומה מריסוס כתובות הנאצה בחזית בית הספר. כשאחד משכניה סיפר לה על כך היא לקחה מצלמה, תיעדה את כתובות הגרפיטי והעלתה אותן לפייסבוק שלה. "זה בית הספר שהיה המטרה ובמיוחד בגלל שמו - אנה פרנק", אמרה המנהלת לשעבר, שסיפרה את סיפורה של הילדה היהודייה מהולנד שנספתה בשואה. "הייתי גאה להיות מנהלת בבית הספר הזה, אני אוהבת אותו", היא אמרה בהתרגשות. "זה נוגע בי מאוד ואני בקושי מחזיקה את הדמעות".

 

כתובות נאצה נוספות התגלו מאוחר יותר על קירות אחרים של בית הספר. המשטרה גבתה עדויות ותיעדה את כל הכתובות במצלמה לפני שהרשויות יסירו אותן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"יהודים מלוכלכים" על תיבת הדואר של בית הספר במונטרוי
מומלצים