שתף קטע נבחר

גרמניה: פורקה פצצת ענק ממלחמת העולם ה-2, רבבות שבו לבתיהם

באמצע חג המולד: 54 אלף תושבים פונו מבתיהם באאוגסבורג כדי שחבלנים יוכלו לפרק פצצה במשקל 1.8 טונות שהטילו הבריטים על העיר לפני 70 שנה

לא מחזה נדיר. הפצצה שהתגלתה באאוגסבורג (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא מחזה נדיר. הפצצה שהתגלתה באאוגסבורג(צילום: AFP)

חבלני משטרה פירקו אתמול (יום א') פצצה ענקית מתקופת מלחמת העולם השנייה בעיר אאוגסבורג שבדרום גרמניה. פירוק הפצצה שהוטלה על העיר בזמן המלחמה אפשרה ל-54 אלף תושבים לשוב לבתיהם לאחר שפונו מהם ולחגוג את חג המולד.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ 

 

משטרת אאוגסבורג צייצה בטוויטר שלה לפני השעה שבע בערב (שעון מקומי) ש"יש לנו חדשות טובות בחג המולד". היה זה אחרי שקודם לכן מסרה המשטרה שאינה יכולה להעריך כמה זמן יישארו תושבי העיר מחוץ לבתיהם.

 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

אמש נאלצו 54 אלף תושבים להתפנות מ-32 אלף בתים בעיר ההיסטורית עד השעה עשר בבוקר כדי שחבלני המשטרה יוכלו לטפל בפצצה שנמצאה. החבלנים ניקו לכלוך ופסולת שהצטברו על הפצצה במשך שבעה עשורים בטרם פירקו את שלושת הנפצים שלה. משקל הפצצה - 1.8 טונות - מעיד על כך שהיא הייתה כנראה פצצת האוויר מהסוג שבו השתמשו הבריטים במטרה לפוצץ בניינים באזור לפני שיוכלו להשתמש בפצצות מצרר בצורה יותר יעילה מבחינתם.

 

פצצת הענק התגלתה בשבוע שעבר במהלך עבודות בנייה בשכונה ההיסטורית של אאוגסבורג. המשטרה המקומית מסרה שחג המולד הוא הזמן הטוב ביותר לפירוק הפצצה משום שיש פחות תנועה של כלי רכב והולכי רגל ומשום שאנשים רבים מבלים ככל הנראה את החג מחוץ לבתיהם ולנים אצל המשפחות שלהם.

 

משטרת אאוגסבורג צלצלה בפעמוני בתים והשתמשה בניידות עם מגפונים כדי לקרוא לתושבים לעזוב את בתיהם עד השעה עשר בבוקר. בתי ספר ומתקני ספורט עברו הסבה למקלטים, אולם נראה שרוב תושבי העיר עזבו אותה כדי לבלות את חג המולד עם חברים ובני משפחה קרובים.

 

מציאת פצצה ממלחמת העולם השנייה איננה דבר חריג בגרמניה. רוב המרכז ההיסטורי של אאוגסבורג נהרס ב-26-25 בפברואר 1944 כשמאות מפציצים בריטיים ואמריקניים תקפו את העיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפצצה התגלתה בשבוע שעבר. אאוגסבורג
צילום: רויטרס
מומלצים