שתף קטע נבחר

נרות מחנוכייה הבעירו אש, בניין בירושלים פונה

בניין שלם פונה מדיירים עקב דליקה שפרצה אמש באחת הדירות בהר נוף בבירה. לא היו נפגעים. בקריות נעצרו בני זוג לאחר שהאישה דקרה את בעלה עקב ויכוח על סופגנייה

 

הדירה עלתה באש (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים) (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
הדירה עלתה באש(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
הדלקת חנוכייה לא זהירה הובילה לפרוץ דליקה בירושלים: אמש (יום א') פרצה דליקה בדירת מגורים בשכונת הר נוף. ארבעה צוותי כיבוי הוזעקו להשתלט על האש, ופינו את דיירי הבניין מחשש שהאש תתפשט לשאר הדירות. לא היו נפגעים באירוע.

 

לוחמי האש זיהו את מוקד הבעירה באחד הבתים בקומות התחתונות של הבניין ברחוב שאולזון. כתוצאה מכך עשן כבד ורעיל אפף את כל הבניין. להב יוסי עג'ם, מפקד כוחות הכיבוי במקום, סיפר: "קיבלנו קריאה על שריפה בבניין בשכונת הר נוף ויצאנו לדרך. כשהגענו כל הכניסה לבניין הייתה אפופת עשן. כשנכנסו לבית הוא כבר תפס אש וחלקו בער. פעלנו מהר והשתלטנו על האש. הנזק הוא בעיקר לדירה אבל נאלצנו לפנות את הבניין כי הייתה סכנה לדיריים".

 (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים) (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
(צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
שירותי הכבאות במקום השריפה  (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים) (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
שירותי הכבאות במקום השריפה (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)

חוקרי כבאות והצלה ממחוז ירושלים מצאו כי השריפה פרצה בעקבות הדלקת נרות חנוכה בצורה לא בטוחה ומסוכנת, לא לפי הנהלים ובסמוך לרהיטים ובדים דליקים. על פי ממצאי החקירה בשלב מסוים נפלו הנרות על הרהיטים, הציתו אותם וכך פרצה האש.

 

בכבאות והצלה מחוז ירושלים שבו והזכירו לציבור להקפיד על כללי הבטיחות בעת הדלקת חנוכייה, הצבתה, ובחירת המיקום שלה.

 

ואולם גם ההכנות לחנוכה גבו מחיר. דיון שהתקיים בבית משפט בקריות חשף כי ויכוח על סופגנייה גרר תקרית אלימה שבסופה דקרה אישה את בן זוגה באחת מערי האזור.

 

הגבר הוא שהזעיק את המשטרה לביתו, והשוטרים איתרו אותו בחדר המדרגות כשהוא חבול וסובל בין השאר מחתכי סכין בידו. בגדיו היו פזורים סביבו, והוא סיפר לחוקרים כי בינו לבין אשתו התגלע ויכוח על סופגנייה. בסופו של דבר תקפה אותו האישה ואף חתכה אותו בסכין.

 

המשטרה עצרה את שניהם ובתם בת הארבע הועברה לשירותי הרווחה. בדיון תמה עורך הדין יניב מנור, שייצג את הבעל מטעם הסנגוריה הציבורית, מדוע הוא נעצר למרות שהיה זה שהתלונן.

 

השופט הורה על שחרורו של הבעל תוך הרחקתו, וציין כי לנגד עיני השוטרים אמורה הייתה לעמוד גם טובת הילדה: "דומה כי בשים לב למחיר ששילמה בתם של בני הזוג, בכך שהוצאה מביתה לשירותי הרווחה. נכון הייתה עושה המשטרה לו הייתה מאמצת גרסה מבין שתי הגרסאות הנוגדות ובכך מאפשרת לילדה לשהות עם אחד מהוריה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
הדלקת חנוכייה מסוכנת
צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים
מומלצים