שתף קטע נבחר

"כולנו בני אדם". צעדת שלום מגרמניה לסוריה

מאות מפגינים יצאו היום מברלין להפגנה למען השלום בסוריה וביטחון האזרחים במדינה ההרוסה. התחנה הבאה שלהם היא צ'כיה, בדרך למסע חוצה ארצות. היעד הסופי - חלב

 

מאות פעילי שלום החלו היום (ב') בצעדה חוצת ארצות מברלין, בתקווה שתימשך חודשים ותגיע לבסוף אפילו לסוריה החרבה. במזג אוויר קר ומעונן נפתחה "הצעדה האזרחית למען חלב". הצועדים יצאו משדה התעופה הישן טמפלהוף בברלין, שהיום משמש כמרכז פליטים. "כולנו בני אדם", נכתב על השלטים שנשאו הצועדים, שגם הניפו דגלים לבנים.

 

המארגנים מצפים להתקדם כ-20 ק"מ ביום, ולהגיע במהלך שלושה חודשים וחצי מגרמניה לצ'כיה, אוסטריה, סלובניה, קרואטיה, סרביה, מקדוניה, יוון וטורקיה. הם מקווים להגיע לגבול טורקיה-סוריה, ואפילו להמשיך לחלב בסוריה, שהייתה מוקד הלחימה בחודשים האחרונים והוכרעה החודש לטובת כוחותיו של הנשיא בשאר אסד.

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

"ב-26 בדצמבר יצאנו מברלין לצעדה לחלב. אנחנו דורשים סיוע לאזרחים, הגנה על זכויות אדם ופתרון לאנשים בחלב ובערים נצורות אחרות בסוריה. הצטרפו אלינו!", נכתב בדף הפייסבוק של מארגני הצעדה. מטרת המארגנים היא להגיע בשלב הראשון לגבול צ'כיה תוך 15 ימים.

 

"אנחנו רוצים לצעוד מכיוון שתוך כדי אתה פוגש אנשים שבדרך כלל אתה לא פוגש", אמרה אנה, פולנית שגרה בברלין שיזמה את צעדת השלום. "לא את החברים שלך או את החברים מהפייסבוק, אלא אנשים ברחובות שאולי יש להם דעות שונות ואז אתה יכול להתעמת איתם ולדבר. כל אחד יכול לצעוד. זה וקל, וזה לא שצריך לקנות כרטיס לטורקיה כדי להצטרף אלינו".

 

"אין לזה הרבה סיכוי להצליח. אני יודעת, אני לא נאיבית שחושבת שאני אפסיק את המלחמה", הודתה אנה. "אבל אני רוצה לעשות כל מה שאפשר כדי לעשות משהו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים