שתף קטע נבחר

טייס מקהלת הצבא האדום: "המפקד, אנחנו מתרסקים"

אתר חדשות רוסי פרסם תמלול של השיחה האחרונה בין טייסי המטוס הצבאי שהתרסק בים השחור זמן קצר לאחר המראתו מהעיר סוצ'י. אחד הטייסים נשמע מתלונן על תקלה במדפי הכנף של המטוס: "לעזאזל איתם"

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 

"המפקד, אנחנו מתרסקים": ברוסיה עדיין חוקרים מה הוביל להתרסקות המטוס הצבאי שהיה בדרכו לסוריה ועליו 92 נוסעים ואנשי צוות. מקור בצוות החקירה אמר אתמול (יום ג') כי ההערכה היא שתקלה באחד ממדפי הכנף גרמה להתרסקות המטוס בים השחור זמן קצר לאחר המראתו מהעיר סוצ'י.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ  


צוללן רוסי ליד אחד משברי המטוס שהתרסק בים השחור (צילום: AFP / RUSSIAN EMERGENCY MINISTRY) (צילום: AFP / RUSSIAN EMERGENCY MINISTRY)
צוללן רוסי ליד אחד משברי המטוס שהתרסק בים השחור(צילום: AFP / RUSSIAN EMERGENCY MINISTRY)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

 (צילום: MCT) (צילום: MCT)
(צילום: MCT)

סוכנויות ידיעות ברוסיה דיווחו שחוקרי התאונה האווירית מצאו את שלוש הקופסאות השחורות של המטוס שהתרסק. משרד ההגנה במוסקבה אישר כי רק קופסה שחורה אחת נמצאה. באתר "לייף" פרסמו תמלול של שיחה שהוקלטה על ידי אחת הקופסאות השחורות בין הטייס לבין אדם אחר, ככל הנראה הטייס השני.

 

תמלול שיחה בין טייסי המטוס שהתרסק: 

- "מהירות 300.. (לא ברור)"

- "(לא ברור)"

- "מקפל את הגלגלים, המפקד"

- (לא ברור)

- "אוי לעזאזל!"

- "המדפים! מה זה החרא הזה?"

- "מד הגובה!"

- "אנחנו צריכים... (לא ברור)"

- (צליל של התקרבות מסוכנת לקרקע)

- "(לא ברור)"

- "המפקד אנחנו מתרסקים"

 

אתר החדשות "לייף" ידוע בקשריו הקרובים לרשויות אכיפת החוק ברוסיה. סוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס" דיווחה בנפרד מפי מקור בחקירה כי אירעה תקלה במדפי הכנף והם לא עבדו. כתוצאה מכך המטוס הסובייטי הישן לא הצליח לצבור יותר מדי מהירות ונפל לים והתרסק. אם יאושר שאכן תקלה טכנית גרמה להתרסקות המטוס על כל נוסעיו, הרי שיעלו מיד תהיות לגבי עתידו של מטוס הטופולוב 154, שעדיין פעיל ונמצא ברשות משרדי ממשלה רוסיים, אבל לא ברשות חברות תעופה מסחריות רוסיות מובילות. משרד ההגנה הרוסי מסר כי המטוס שהתרסק נבנה ב-1983 ועבר טיפול גדול אחרון בספטמבר ותיקונים משמעותיים בדצמבר 2014. 

 

המטוס הצבאי נעלם ממסכי המכ"ם שתי דקות לאחר המראתו ביום ראשון מהעיר סוצ'י שבדרום רוסיה. כל נוסעי המטוס נספו כאמור, בהם 64 חברי מקהלת הצבא האדום שהיו אמורים להופיע בסוריה בפני חיילים רוסיים לרגל השנה האזרחית החדשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
חילוץ אחת מגופות הנספים בהתרסקות המטוס
צילום: EPA
מומלצים