שתף קטע נבחר

טייסת הקרב הראשונה בארצה מבקשת מקלט

נילופאר רחמני בת ה-25, ששימשה מודל לחיקוי לצעירים באפגניסטן, הגישה בקשה למקלט בארה"ב לאחר שקיבלה איומים על חייה. בציבור זועמים: "בוגדת"

לא רוצה לחזור הביתה. נילופאר רחמני (צילום: AFP) (צילום: AFP)
לא רוצה לחזור הביתה. נילופאר רחמני(צילום: AFP)

 

אפגניסטן המומה - וזועמת: טייסת הקרב הראשונה של המדינה הגישה בקשה למקלט מדיני בארצות הברית. כך אישר אתמול (יום ב') משרד ההגנה האפגני. קפטן נילופאר רחמני הגישה את הבקשה לאחר שקיבלה איומים על חייה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ   

 

רחמני בת ה-25 הייתה אמורה לשוב לארצה בשבוע שעבר לאחר שעברה קורס הכשרה בן 18 חודשים. אך רגע לפני שובה היא הכריזה שהיא לא רוצה לחזור הביתה ונימקה את הצעדה בחששה לביטחונה לאחר שהיא ומשפחתה קיבלו איומים רבים על חייהם מצד שמרנים אפגניים. 


 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הציבור באפגניסטן לא ראה בעין יפה את בקשת המקלט שהגישה טייסת הקרב הראשונה בתולדות המדינה ולא מעט אנשים כבר מכנים את נילופאר "בוגדת". "מה שהיא אמרה בארצות הברית היה לא אחראי ובלתי צפוי. היא הייתה אמורה להוות מודל לחיקוי עבור צעירים אפגנים אחרים", מסר דובר משרד ההגנה בקאבול, מוחמד רדמאנש, לסוכנות הידיעות הצרפתית. "היא בגדה במדינה שלה. זו בושה".

 

מנגד, פעילים אפגניים למען זכויות אדם קיבלו בברכה את הצעד של טייסת הקרב, וניצלו את ההזדמנות להעלות על סדר היום סוגיות כמו ביטחון, תפקיד האישה בחברה ובריחת המוחות הצעירים מאפגניסטן למדינות זרות.

 

רחמני הפכה ב-2013 לסמל של תקווה למיליוני נשים באפגניסטן כשהופיעה בפומבי עם מדי חאקי ומשקפי טייסים לאחר שהפכה לאישה הראשונה במדינה בתפקיד טייסת קרב. משרד ההגנה האפגני מסר שהממשלה המקומית מקווה שארה"ב תדחה את בקשת המקלט של נילופאר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כבר לא מודל לחיקוי? רחמני
צילום: AFP
מומלצים