שתף קטע נבחר

חולצו בסנפלינג מגובה 30 מ' בפארק שעשועים

21 בני אדם נתקעו במשך שמונה שעות במתקן גבוה באחד הפארקים הגדולים בארה"ב. הם חולצו אחד-אחד עם חבלים ורתמות. אחד המחולצים סיפר: "הבן והאחיינים לא רצו לעלות. עשו בשכל, אה?"

 

 

 

מצוידים בחבלים וברתמות, כבאים הורידו אתמול (יום ו') 21 בני אדם שנתקעו במשך כשמונה שעות בגובה 30 מטרים באוויר על מתקן בפארק שעשועים ענק בדרום קליפורניה. בכלי תקשורת בקליפורניה דווח כי הרשויות בארה"ב מסרו כי המבקרים, ובהם גם ילדים, שנתקעו באוויר למשך שעות ארוכות, נקשרו לאנשי החילוץ והחזיקו בהם עד שהורדו בבטחה, אחד-אחד, לקרקע.

 

הסיוט החל אתמול בערב על מתקן Sky Cabin שבפארק Knott's Berry Farm, שבו מבקרים כ-4 מיליון בני אדם בשנה. מדובר במתקן שזז באיטיות יחסית בתוך מבנה שבנוי ב-360 מעלות, ועולה מעלה על צילינדר. המתקן סגור לגמרי ונחשב יותר כחדר נע שניתן לראות ממנו נוף מרשים מאשר מתקן מפחיד. "המתקן נועד להעניק תמונה פנורמית של האזור", נכתב באתר הפארק.

 

כבאי מחלץ ילדה מגובה 30 מטרים (צילום: AP) (צילום: AP)
כבאי מחלץ ילדה מגובה 30 מטרים(צילום: AP)

המתקן נועד להעניק תמונה פנורמית של האזור (צילום: AP) (צילום: AP)
המתקן נועד להעניק תמונה פנורמית של האזור(צילום: AP)

הכבאים חילצו מבקר אחד בכל פעם (צילום: AP) (צילום: AP)
הכבאים חילצו מבקר אחד בכל פעם(צילום: AP)

צוותי חילוץ שהוזעקו למקום שלפו תחילה מנוף ענק בניסיון לחלץ את המבקרים שנכלאו באוויר, אך לבסוף הוחלט לבצע את החילוץ בעזרת חבלים ורתמות.

 

"אנחנו מבקרים ממדינת אורגון", סיפר גייב ג'אבאג', שחולץ מהמתקן, לכלי תקשורת מקומיים דרך הטלפון שלו בעודו תקוע באוויר. "הבן שלי והאחיינים מחכים לי למטה, הם החליטו לא לעלות. עשו בשכל, אה?".

 

שלוש בנותיו של מבקר נוסף בפארק, אדי קים, גם הן נכלאו במתקן. "הקטנה מבין הבנות, בת 8, לא הפסיקה לבכות אחרי שחולצה", סיפר גם הוא לכלי תקשורת בארה"ב.

 

לפי הודעת פארק השעשועים, המתקן נעצר בגובה 30 מטר באוויר בשעה 14:00 בצהריים. טכנאים של הפארק ניסו לתקן את הבעיה ולהוריד אותו אך כאשר לא הצליחו יצרו קשר עם שירותי החילוץ והכבאות. אחד מבין 21 האנשים שנותרו באוויר היה מפעיל המתקן, שהיה בקשר רצוף עם הצוותים על הקרקע כל הזמן.

 

הסיבה לתקלה המפחידה עדיין לא ידועה. מהודעה מטעם הפארק נמסר כי המתקן ייסגר לחלוטין עד שתסתיים החקירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
חולצו בסנפלינג. אחת המבקרות בדרך לקרקע
צילום: AP
מומלצים