שתף קטע נבחר

ירח דבש מר: ישראלים ניצלו מהתרסקות מטוס

בני זוג שסיימו שלושה חודשי ירח דבש נמנו עם נוסעי המטוס שהחליק בעת ההמראה בשדה התעופה בגואה והסתובב על צירו. האישה שברה חצי שן, בעלה זועם: "זה כמעט נגמר באסון"

 

 

"זאת הייתה טראומה לכל החיים, אנחנו מרגישים שקיבלנו את החיים בחזרה". גיל וחנה, בני זוג ישראלים שסיימו ירח דבש בהודו, היו על המטוס שכמעט התרסק השבוע בגואה. המטוס של חברת התעופה ההודית "ג'ט איירוויז" ועליו 154 נוסעים ושבעה אנשי צוות, החליק ביום שלישי בפתאומיות מהמסלול בזמן שהתחיל להמריא למומבאי. כל יושבי המטוס נאלצו להתפנות, ו-15 נוסעים נפצעו קל במהלך הפינוי.

 

גיל (31) במקור מרחובות, בת זוגו חנה (30) מירושלים וכן ישראלית נוספת ממוצא הודי נמנו עם נוסעי המטוס. בני הזוג, שסיימו שלושה חודשי ירח דבש, עמדו להירדם. מגואה הם תכננו לטוס דרך מומבאי וסינגפור למלבורן שבאוסטרליה, שם עובד גיל זה 10 שנים בעסק לגינון.

המטוס ההודי על המסלול. "זאת הייתה טראומה לכל החיים" (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE) (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)
המטוס ההודי על המסלול. "זאת הייתה טראומה לכל החיים"(צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)

"השעה הייתה בערך 5:00 בבוקר, תחת חשכה מוחלטת. המטוס התחיל בהמראה, ושניות לאחר שהוא הרים את הגלגלים מהמסלול החלו רעידות ושמענו פתאום בום, בום, בום. המטוס שב בחזרה למסלולו וסטה ממנו. פתאום פרצה אש מהמנוע ואנשים החלו לצעוק", שחזרו בני הזוג הישראלים.

 

הם סיפרו עוד כי "אנשים קמו וניסו לצאת מהמטוס, האש כבתה אחרי 30 שניות. הדיילות פתחו את מגלשות החירום וקראו לכולם בצעקות לצאת החוצה. הן לא ידעו להתמודד עם המצב. אחת הדיילות צעקה שהיא לא יודעת מה לעשות ושנלך מפה. יצאנו החוצה ואז ראינו שהמטוס ממש מחוץ למסלול. עד שהגיע האמבולנס הראשון עברו 40 דקות.

 

במהלך האירוע ספגה חנה מכה חזקה מהכיסא לפניה ובעקבות כך חצי שן שלה נשברה. לדברי גיל, "חנה ישנה כשזה קרה, אני בדיוק נרדמתי והתעוררתי איך שהרגשתי את הרעידות. הוא ניתק את הגלגלים לרגע - ואז חזר וברגע שחזר איבד שליטה, סטה מהמסלול ועלה על השטח. המטוס נכנס לתעלה ואז ראיתי פיצוץ ואש. ללא ספק קרה לנו נס. אני טס הרבה, ואף פעם לא הרגשתי סכנה כמו במקרה הזה. זה שינה לי את התמונה לגבי טיסות לכל החיים".

15 בני אדם נפצו קל (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE) (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)
15 בני אדם נפצו קל(צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)

 (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE) (צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)
(צילום: AFP, MINISTRY OF DEFENCE)

אחרי שהדרמה שככה, הגיעו למקום כמה אוטובוסים וכל הנוסעים שהורדו מהמטוס נאלצו להידחס לתוך האוטובוסים. "הייתה קלסטרופוביה ואנשים היו מבוהלים לגמרי ממה שקרה", סיפר גיל. "הייתי צריך להרים את הקול על צוותי ההצלה. אמרתי להם 'אנשים פה בטראומה, תעיפו אותנו מפה'. אנשים יצאו מהמטוס בלי המזוודות ובלי דרכונים. אני אפילו איבדתי את המשקפיים שלי. עוד מטר זה יכול היה להיגמר באסון".

 

המטוס שעליו היו הישראלים הוא בואינג 737 מסדרת NG שנמצא גם בשירות חברת אל-על. מדובר במטוס המסחרי הנפוץ ביותר בעולם, ומאז הושקה הסדרה הראשונה שלו ב-1967, מכרה בואינג 9,295 מטוסים מדגם זה. המטוס נחשב לבעל רקורד בטיחות טוב מאוד.

 

לפי תחקיר ראשוני שפורסם בכלי תקשורות בהודו, המטוס המתין במסלול ואז ביטל את ההמראה והחל להסתובב ב-360 מעלות. במהלך הפינוי הוא לפתע גם נטה קדימה, מה שהוביל להלם רב בקרב הנוסעים ולצעקות בהלה. כוחות החילוץ שהגיעו למקום דיווחו כי כ-15 בני אדם סבלו מחבלות קלות ושברים במסגרת הפינוי.


פורסם לראשונה 31/12/2016 22:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
המטוס שהחליק בשדה התעופה בגואה
צילום: רויטרס
מומלצים