שתף קטע נבחר

זוג במאסר עורר מחאה נדירה באיראן

מחוץ לכלא בטהרן קראו מפגינים לשחרר את עראש סדגי, שמרצה 15 שנות מאסר על הפצת תעמולה נגד השלטון. הוא פתח בשביתת רעב אחרי שאשתו נכלאה לשש שנים בגלל שכתבה סיפור שעסק באישה שנסקלה למוות

 

מאות איראנים צעדו לכלא אווין בטהרן והפגינו למען שחרורו של צעיר ששובת רעב כבר 71 ימים. ההפגנה מחוץ לכלא, שהתקיימה ללא אישור, הייתה צעד נדיר של מחאה ברפובליקה האיסלאמית.

 

המפגינים קראו לשחרר את עראש סדגי, שנידון ל-15 שנות מאסר על הפצת תעמולה נגד ארצו. עראש החל לשבות רעב אחרי שאשתו, גורלוק איברהמי אייראה, נידונה לשש שנות מאסר. היא נענשה על כתיבת סיפור שעסק באישה שנסקלה למוות בגלל ניאוף.

לפי BBC השניים, פעילי זכויות אדם, נעצרו על ידי אנשי משמרות המהפכה ב-6 בספטמבר 2014, בפשיטה על ביתם בטהרן. סדגי הפגין בעבר נגד השלטון והתבטא נגדו ברשתות החברתיות. בפשיטה מצאו אנשי משמרות המהפכה את הסיפור שכתבה גורלוק ביומן אישי בדירה.


 

ארגון "אמנסטי" אמר כי עראש הורשע ב"הפצת תעמולה נגד המערכת" ו"העלבת מייסד הרפובליקה האסילאמית". סדגי הוא אחד משמונה אסירים ששובתים רעב באיראן.

 

הדאגות על מצבו הבריאותי של עראש החריפו בימים האחרונים, ובשישי נפתח למענו קמפיין אינטרנטי תחת ההשטאג #SaveArash. רוב התקשורת האיראנית לא סיקרה את ההפגנה. אתרי חדשות שמזוהים עם האופוזיציה דיווחו עליה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים