שתף קטע נבחר

טראמפ נגד המודיעין האמריקני: "התדרוך על הפריצה הרוסית נדחה, מאוד מוזר"

הנשיא הנבחר ביקר את קהילת המודיעין האמריקנית בציוץ בטוויטר והודיע על דחיית תדרוך מודיעיני שמטרתו ליידעו האם רוסיה אכן התערבה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה. "אולי צריך עוד זמן כדי לבסס את התיק"

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

דונלד טראמפ ממשיך לתקוף את מסקנות קהילת המודיעין האמריקנית כי רוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית. בציוץ שכתב בטוויטר, הנשיא הנבחר ציין כי הפגישה עם ראשי קהילת המודיעין האמריקני על המעורבות הרוסית לכאורה, שנקבעה השבוע, נדחתה ליום שישי ואמר בסרקסטיות: "תדרוך 'המודיעין' על ה'פריצות הרוסיות' נדחה, אולי דרוש יותר זמן כדי לבסס את התיק. מאוד מוזר!".

 

לעומת זאת, בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית הביעו תמיהה מדבריו של הנשיא הנבחר, ומסרו לסוכנות הידיעות AP כי רוסיה אכן עמדה מאחורי הפריצות במהלך המירוץ לנשיאות, ושאפה להשפיע עליהן לטובתו של טראמפ - אשר לא קיבל את המסקנות הללו.

 

דבריו של טראמפ מצטרפים לתגובתו הראשונה בשבוע שעבר על שורת הצעדים נגד רוסיה, בהם גירוש 35 דיפלומטים רוסים מארצות הברית וסוגרת שני מתחמים רוסיים לאיסוף מודיעין - בניו יורק ובמרילנד - בעקבות ממצאי חקירת ה-CIA שלפיהם רוסיה השתמשה בהאקרים כדי לפרוץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית האמריקנית ובכך להשפיע על הבחירות לנשיאות ארה"ב לטובתו.

 

 "הגיע הזמן שנמשיך הלאה", פרסם אז טראמפ בהודעה רשמית והוסיף, "כעת צריך לעשות דברים גדולים וטובים יותר עבור המדינה".

 

זה שבועות ארוכים שגורמים בכירים בממשל האמריקני מפנים אצבע מאשימה כלפי רוסיה וטוענים כי מוסקבה התערבה בבחירות לנשיאות שהתקיימו לפני כמעט חודשיים ופרצה לאתרים פוליטיים ולחשבונות אימייל אמריקניים. נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שיסיים את כהונתו בעוד כשבועיים, התחייב "לבצע פעולת תגמול נגד רוסיה" בגין החשדות. "אני חושב שאין ספק שכאשר ממשלה זרה מנסה להשפיע על היושר של הבחירות שלנו, עלינו לנקוט פעולה - ונעשה זאת, בזמן ובמקום שנבחר", אמר אובמה בראיון לרשת הרדיו הציבורית של ארה"ב.

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, לעומת זאת, הודיע כי רוסיה לא תגרש דיפלומטים אמריקנים בתגובה לסנקציות האמריקניות. פוטין הוסיף שהוא מתחרט על כך שממשל אובמה מסיים את כהונתו בדרך כזו, וכי ישקול את פעולותיו של הנשיא הנבחר טראמפ כשיידרש להחליט על צעדים נוספים ביחסי רוסיה-ארה"ב.

 

טראמפ עצמו החמיא לפוטין בעקבות החלטתו, וכתב בטוויטר: "צעד נהדר של פוטין - תמיד ידעתי שהוא חכם מאוד!".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"התדרוך על ה'פריצות הרוסיות' נדחה". טראמפ
צילום: AFP
מומלצים