שתף קטע נבחר

חשד באוסטריה: מהגרים תקפו מינית נשים בסילבסטר

שנה אחרי שהמוני מהגרים ערבים וצפון-אפריקאים תקפו מינית נשים בקלן שבגרמניה חוקרת אוסטריה אירוע דומה באינסברוק: "אזרחים זרים" מיששו ונישקו בכוח נשים שהגיעו למופע זיקוקים

משטרת אינסברוק שבאוסטריה פתחה בחקירה בעקבות תלונות שלפיהן קבוצת גברים, אזרחים זרים, תקפה מינית 18 נשים במהלך החגיגות בליל השנה החדשה בתחילת השבוע. בשנה שעברה התלוננו עשרות נשים כי הותקפו על-ידי מהגרים בליל השנה החדשה בעיר קלן שבגרמניה, ואז עורר הדבר האשמות קשות בעניין מדיניות קליטת המהגרים באירופה.

זיקוקים בווינה בירת אוסטריה בליל השנה החדשה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
זיקוקים בווינה בירת אוסטריה בליל השנה החדשה(צילום: AFP)

באינסברוק דיווחו בימים האחרונים נשים רבות כי תוקפים שזהותם אינה ידועה מיששו אותן וניסו לנשק אותן בכוח בליל השנה החדשה באזור כיכר מרכזית שבה התקבצו המונים כדי לצפות במופע זיקוקים. רוב הנשים טענו כי מדובר בחמישה או בשישה גברים.

 

התקיפות המיניות אירעו לכאורה אף שבאוסטריה ובגרמניה נקטו כוחות הביטחון צעדי אבטחה חריגים הן כדי למנוע פיגועים והן כדי למנוע תקיפות מיניות כמו אלה שהתרחשו בשנה שעברה בקלן. בווינה אף חילקו כוחות הביטחון אלפי לחצני מצוקה לנשים לפני חגיגות השנה החדשה. בתקיפות המיניות בשנה שעברה בקלן היו החשודים בעיקר בעלי חזות ערבית וצפון-אפריקאית.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מתנגדי המהגרים התחזקו בשנה האחרונה הן באוסטריה ובגרמניה, והם חיזקו את מפלגות הימין הקיצוני. בשנת 2015 קלטו שתי המדינות גלים גדולים של מהגרים, בהם רבים מהמזרח התיכון וצפון אפריקה.

 

עדי ראייה באינסברוק שבאזור הרי האלפים, במערב אוסטריה, אמרו כי הגברים שתקפו נשים בתחילת השבוע היו בשנות ה-20 או ה-30 לחייהם וכי היה להם גוון עור כהה. עם זאת, לא ברור מאיזו מדינה הם הגיעו.

 

"הוכח ללא ספק שהם אזרחים זרים", אמר דובר משטרת טירול. הוא סיפר כי לפי עדי ראייה התוקפים התקשו לדבר באנגלית ובגרמנית. "אנחנו חוקרים. יש לנו סרטוני וידאו באיכות נמוכה, אבל אנחנו מנסים להפיק מהם את המרב".

 

כ-25 אלף איש באו לצפות במופע הזיקוקים בכיכר השוק שבמרכז אינסברוק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
התוקפים: כהי עור עם גרמנית רצוצה
צילום: AFP
מומלצים