שתף קטע נבחר

מנפצים בקבוק על הראש: המופע של הצבא הרוסי

נשיא הפיליפינים הכריז על כוונתו לנתק את הקשרים עם ארה"ב לטובת בעלת ברית חדשה - רוסיה. פוטין הגיב בשליחת ספינות קרב לביקור נדיר במדינה, והחיילים שבו את לב המקומיים. בתוכנית האמנותית: מכות עם לוחות עץ בוערים, קרב סכינים וניפוץ בלוקים על הבטן

 

 

חיילים רוסים ניפצו בקבוקי זכוכית על הראש וחבטו אחד בשני עם לוחות עץ בוערים, במהלך מופע לתושבי הפיליפינים בביקור נדיר במדינה. בפארק במרכז מנילה, כחלק מביקור של רצון טוב, השוויצו חיילי הצי הרוסי בכלי הנשק שלהם, ערכו קרבות סכינים והציגו את כישוריהם באומנויות לחימה.

 

עוברים ושבים ראו את הרוסים שוברים במכות פטיש בלוקים מבטון שהונחו על בטן אחד החיילים. גם הוא, כמו החיילים שניפצו על ראשיהם בקבוקי זכוכית, לא הראו שום כאב. אחרי התצוגה הקהל הנלהב מיהר להצטלם עם החיילים הרוסים. "המופע היה נהדר, והפעלולים היו מרשימים", סיפר אנטוניו צ'ואה, צעיר פיליפיני שצפה בהם במנילה.

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

 (צילום:  EPA) (צילום:  EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום:  EPA) (צילום:  EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום:  EPA) (צילום:  EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום:  AFP) (צילום:  AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום:  AP) (צילום:  AP)
(צילום: AP)

 (צילום:  AFP) (צילום:  AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום:  AFP) (צילום:  AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום:  EPA) (צילום:  EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום:  EPA) (צילום:  EPA)
(צילום: EPA)
 

שלשום עגנו בפיליפינים שתי ספינות קרב רוסיות, והיום זכו המקומיים לבקר באחת מהן, הספינה אדמירל טריבוץ. מטרת הביקור הוא לחזק את הקשרים עם הפיליפינים אחרי שהנשיא רודריגו דוטרטה הכריז על רצונו לנתק את הקשרים עם בעלת הברית ארה"ב – ולחזק את הקשר עם רוסיה וסין.

 

ארה"ב והנשיא ברק אובמה מגנים את דוטרטה על המלחמה חסרת הפשרות שהוא מנהל נגד סוחרי הסמים בארצו, שבה נהרגו אלפים עד כה. בחודש שעבר קרא לארה"ב להתכונן לביטול סופי של ההסכם הצבאי שמאפשר לה לקיים תרגילים בפיליפינים ולהציב בה חיילים.

 

"אנחנו יכולים לשרוד בלי הכסף האמריקני ולא צריכים אתכם. ביי-ביי אמריקה", אמר הנשיא שבעבר גידף את אובמה. כשהגיע לסין באוקטובר אמר כי "אמריקה הפסידה", והציג את חזונו להגדלת כוחה של ארצו. "אני אגיע לרוסיה כדי לדבר עם פוטין ולומר לו שיש שלוש מדינות נגד העולם: סין, הפיליפינים ורוסיה. זו הדרך היחידה".

 

איגור קובייב, שגריר רוסיה בפיליפינים, אמר היום כי דוטרטה צפוי להגיע לרוסיה באפריל או מאי. הוא אמר כי הביקור המתוכנן הוא "ציון דרך". השגריר הוסיף: "זה יהיה ביקור מוצלח מאוד שייתן תנופה לשיתוף הפעולה בינינו בתחום שונים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  EPA
בלוק בטון נשבר על הבטן
צילום: EPA
מומלצים