שתף קטע נבחר

היום יום שני: העולם מציין את היום העצוב בשנה

לפי מחקר של חברה בריטית, הכסף שבוזבז בחג המולד, מזג האוויר החורפי והזמן הרב שנשאר עד לקיץ הופכים את יום שני השלישי של ינואר ליום העצוב בשנה

בבריטניה ובמקומות נוספים בעולם מציינים היום (ב') את "בלו מנדיי" - היום העצוב ביותר בשנה. עיתוני הממלכה הקדישו לכך שלל כתבות המספקות עצות לגולשים: החל במאכלים מושחתים ומנחמים שיעזרו להם להעביר את היום, דרך מבצעים שיאפשרו להם לעשות שופינג בזול, וכלה בעצות לחדר המיטות.

 

המנהג לציין את יום שני השלישי של ינואר ("Blue Monday") כמדכא ביותר בשנה קיים מאז שנת 2005, והוא מזוהה במידה רבה עם עולם השיווק והפרסום. מי שהביאה אותו לעולם היא חברת Sky Travel, שטענה כי בחישובים שנערכו במחקר שהזמינה התברר כי היום הזה הוא עצוב ביותר בשנה.

 

המדענים מתעקשים: שטויות במיץ עגבניות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
המדענים מתעקשים: שטויות במיץ עגבניות(צילום: shutterstock)

בעשור האחרון טענו כמה מחקרים ממומנים של חברות מסחריות כי זהו היום שבו מדד העצב נוטה להיות הגבוה ביותר בשנה – בגלל הכסף הרב שאנשים הוציאו בימי חג המולד, מזג האוויר החורפי והזמן הארוך יחסית שנשאר עד לקיץ. לכך יש להוסיף את העובדה שברוב העולם שבוע העבודה בדיוק מתחיל ביום שני. במחקרים שונים נטען כי זה היום שבו תחושת הבדידות של אנשים מגיעה לשיא.

 

עוד הסברים לעצבות הפתאומית שנופלת לכאורה על אנשים ברחבי העולם היא העובדה שהם מתמודדים עם צריכת סוכר פחותה בהרבה מזו של ימי חג המולד, וההבנה שמחלחלת בהם שהם לא יעמדו בהבטחות שנתנו לעצמם לשנה החדשה.

 

מדענים פטרו לאורך השנים שוב ושוב את הטענה הזו כשטויות במיץ עגבניות, אבל זה לא מפריע לרבים ברחבי תבל לציין את היום הזה כעצוב ביותר בשנה. הוא אומץ במיוחד על ידי חברות מסחריות, שכטריק שיווקי מציעות ללקוחות פינוקים בחינם או במחירי מבצע כדי "לנחם את עצמם" ביום מדכא שכזה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מסורת של 12 שנה. בלו מנדיי
צילום: shutterstock
מומלצים