שתף קטע נבחר

צפון קוריאה לאובמה: תתרכז באריזות, לא בזכויות אדם אצלנו

משרד האוצר האמריקני הטיל סנקציות נוספות על המדינה הקומניסטית המבודדת, שבתגובה תקפה את הנשיא האמריקני: "מדיניות עוינת של ממשל שימיו ספורים, עדיף שאובמה ידאג לאריזות הבית הלבן"

ארה"ב צריכה להסתכל קודם כל על עצמה. קים ג'ונג און (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ארה"ב צריכה להסתכל קודם כל על עצמה. קים ג'ונג און(צילום: רויטרס)

 

רגע לפני שהוא עוזב את הבית הלבן סופג הנשיא האמריקני מתקפה מצד המדינה המבודדת ביותר בעולם: צפון קוריאה מסרה שברק אובמה צריך להתרכז באריזות במקום ברקורד זכויות האדם בשטחה.

 

עוד חדשות מעניינות מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ    

 

המתקפה מצד פיונגיאנג הגיעה על רקע הסנקציות הנוספות שהטיל משרד האוצר האמריקני על נכסים צפון קוריאניים בגין הפגיעה הקשה בזכויותיהם של אזרחים צפון קוריאנים. סוכנות הידיעות הממלכתית של צפון קוריאה KCNA, השופר של השליט קים ג'ונג און, תקפה את צעדי וושינגטון וטענה שמדובר ב"מדיניות עוינת" וב"מאמצים של הרגע האחרון" של ממשל שימיו ספורים.

 

"ארה"ב לא מוסמכת לדבר על 'זכויות אדם' של מישהו אחר כשהיא עצמה המפרה הגדולה ביותר בעולם של זכויות אדם", נטען בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית. "כדאי לאובמה לא לבזבז זמן להתעסק עם סוגיית זכויות אדם של אחרים, אלא לדאוג היטב לאריזות הבית הלבן. היה עדיף שאובמה יכה על חטא על הכאב שהוא הביא לכל כך הרבה אמריקנים ואנשים אחרים בעולם על ידי יצירת מצב זכויות האדם החמור ביותר בארה"ב בתקופת כהונתו".

 

לפי נתוני האו"ם, כ-120 אלף גברים, נשים וילדים כלואים בגולאגים בצפון קוריאה. בדו"ח של הארגון מ-2014 נכתב כי מאות אלפי אסירים פוליטיים מתו בגולאגים בצפון קוריאניים במשך יותר מחמישה עשורים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP, רויטרס
אובמה וקים ג'ונג און
צילום: AP, רויטרס
מומלצים