שתף קטע נבחר

במקום הבתים שייהרסו: נתניהו הורה לקדם בניית 68 דירות בעפרה

ראש הסגל בלשכת רה"מ נפגש עם נציגי ההתנחלות ביום רביעי בניסיון למנוע עימותים בעת פינוי הבתים שבג"ץ הורה להרוס עד 8 בפברואר. התוכנית לבניית עשרות יחידות הדיור החדשות נועדה לפצות על הרס הבתים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי) (צילום: אלכס קולומויסקי)
ראש הממשלה, בנימין נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה ביום רביעי לקדם תוכנית לבניית 68 יחידות דיור חדשות בהתנחלות עפרה – במקום תשעה בתים שבג"ץ קבע שיש להרוס. ממשרד ראש הממשלה נמסר אתמול (ו') כי המהלך נעשה במטרה לנסות ולמנוע עימות בעת פינוי הבתים שנבנו באופן בלתי חוקי.

 

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ההנחיה ניתנה בעקבות דיון שקיים שלשום יואב הורוביץ, ראש הסגל של ראש הממשלה, עם נציגות של תושבי עפרה. המטרה מאחורי הקמת יחידות הדיור היא כאמור למנוע עימות בפינוי תשעה בתים שבג"ץ קבע כי יש להרוס מכיוון מאחר שנבנו באופן בלתי חוקי על קרקע פלסטינית פרטית.

 

כמו כן נמסר ממשרד ראש הממשלה כי בנוסף הבטיח נתניהו לתושבי ההתנחלות לקדם אישור תוכנית בניין עיר (תב"ע) ליישוב.

עפרה. רה"מ הורה על קידום בניית עשרות דירות (צילום: משה כהן) (צילום: משה כהן)
עפרה. רה"מ הורה על קידום בניית עשרות דירות(צילום: משה כהן)

עפרה (צילום: משה כהן) (צילום: משה כהן)
עפרה(צילום: משה כהן)

 (צילום: משה כהן) (צילום: משה כהן)
(צילום: משה כהן)

ביום רביעי הגישו תושבי הבתים שאמורים להיהרס על פי פסיקת בג"ץ עד 8 בפברואר בקשה דחופה לבג"ץ, בדרישה לדחות את מועד הפינוי בשלושה חודשים. לפי טענת התושבים, הבתים שאליהם הם אמורים לעבור לא יהיו מוכנים בזמן. בבקשה שהוגשה נכתב בין השאר: "מאז ניתן פסק הדין להריסה לא שקטו התושבים על שמריהם ופעלו לצורך מימוש פסק הדין. המבקשים בחנו חלופות הולמות ואופציונליות להעתקת מקום מגוריהם, ובסופו של יום החליטו לרכוש מבנים חדשים למגורי משפחותיהם ביישוב עפרה. חל עיכוב בהליך השלמת בנייתם של המבנים החדשים ובנייתם טרם הסתיימה. מסירת המבנים למבקשים צפויה להיעשות בעוד שלושה חודשים לכל המאוחר".

 

לפני כשבועיים הגיעו תושבי עפרה לכנסת כדי לפעול למניעת המהלך המתוכנן. במכתב שהם חילקו במסדרונות הכנסת צוין בין השאר: "אנו דורשים את שינוי מעמד הקרקע אחת ולתמיד. חוסר האונים והמעש של הממשלה וראש הממשלה נתניהו לא יגרמו לנו להוריד את הראש ולקבל בהכנעה שממשלת ישראל תהרוס בתים בעפרה". גורם במטה עפרה הוסיף בהקשר זה כי "מי שיתעלם מעפרה ויגיע רכוב על בולדוזר – יתקבל במאבק נחוש".

 

תושבי ההתנחלות איימו בימים האחרונים כי בתחילת השבוע הבא יפתחו בשביתת רעב מול משרד הממשלה. בנוסף, עדיין נמשכים מאמציהם של תושבי עמונה למציאת פתרון הולם אחרי שהמתווה שעליו חתמו נמצא בקריסה משפטית. אמש כינסו אנשי עמונה רבנים ואישי ציבור בימין וקראו לכולם לחדש את המאבק ולהגיע למאחז ביום פקודה.


פורסם לראשונה 27/01/2017 17:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים