שתף קטע נבחר

לראשונה בארה"ב: סגן נשיא בצעדה השנתית נגד הפלות

באופן תקדימי השתתף מייק פנס ב"צעדת החיים" השנתית בוושינגטון, יחד עם אלפים המתנגדים להפלות. טראמפ התייחס לצעדה בטוויטר: "יש לכם את תמיכתי המלאה"

סגן נשיא בפעם הראשונה בצעדה נגד הפלות. מייק פנס (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סגן נשיא בפעם הראשונה בצעדה נגד הפלות. מייק פנס(צילום: רויטרס)

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס השתתף אמש (ו') בצעדה השנתית נגד הפלות בבירה וושינגטון. הצעדה, המכונה "הצעדה לחיים", מתקיימת מאז 1973 - השנה שבה הפך בית המשפט העליון בארה"ב את ההפלה לחוקית. למרות שלא ניתנה הערכה של כמות המשתתפים, שיעור ההשתתפות היה גדול יותר מבשנים קודמות בעקבות החלפת ממשל אובמה, שתמך בזכותן של נשים לבצע הפלות.

"לפני 44 שנים בית המשפט העליון הפנה את גבו לזכות לחיים". מייק פנס בנאומו בצעדה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
"לפני 44 שנים בית המשפט העליון הפנה את גבו לזכות לחיים". מייק פנס בנאומו בצעדה(צילום: רויטרס)

פנס, תומך מוצהר של מניעת הפלות, הוא סגן הנשיא הראשון אי-פעם שמשתתף בצעדה. הוא נאם באירע ואמר: "לפני 44 שנים בית המשפט העליון הפנה את גבו לזכות לחיים, אך היום בזכותכם 'החיים' מנצחים". פנס התייחס בנאומו גם לבחירת שופט שמרן קתולי המתנגד להפלות לבית המשפט העליון, ואמר כי מדובר במטרה חשובה של ממשל טראמפ.

 

אחת הפעולות הראשונות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הייתה חתימה על צו למניעת מימון ארגוני הפלות בינלאומיים, שעליו אמר פנס כי "עוד פעולות כאלו יגיעו". במקביל לנאום, כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו כי "'הצעדה לחיים' כל כך חשובה, לכל הצועדים – יש לכם את תמיכתי המלאה".

 

 

טראמפ הביע תמיכה. משתתפי הצעדה בוושינגטון (צילום: AFP) (צילום: AFP)
טראמפ הביע תמיכה. משתתפי הצעדה בוושינגטון(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מארגני הצעדה לא ציפו להשתתפות נרחבת כמו ב"צעדת הנשים" בוושינגטון בשבוע שעבר, שאליה הגיעו יותר מחצי מיליון משתתפים, וקיוו להגיע לפחות ל-50 אלף משתתפים.

 

ג'יני מנסיני, נשיאת "הצעדה לחיים", אמרה כי "היו המון דיבורים על מספרים השבוע, אבל לנו קשה לסכום כל כך הרבה משתתפים אחרי 44 שנים". עוד היא אמרה: "המספר הכי חשוב הוא 58 מיליון – מספר ההפלות המשוער בארה"ב מאז 1973".

 

האומה האמריקנית שסועה בכל הקשור להפלות. מסקר של מכון "גאלופ" שפורסם במאי האחרון, 47% מהאמריקנים מחשיבים את עצמם כתומכי הפלות, בזמן ש-46% אינם תומכים בהפלות. עם זאת, 79% מהאמריקנים חושבים שהפלות צריכות להיות חוקיות במקרים מסוימים או בכל המקרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
סגן הנשיא מייק פנס
צילום: רויטרס
מומלצים