שתף קטע נבחר

זוועה במושבה מגדל, טראמפ מרחיק מוסלמים. סיכום חדשות השבת

במושבה שליד טבריה אב חשוד שרצח את אשתו, שני ילדים הקטנים והבן של השכנים. נשיא ארה"ב חתם על צו המונע קליטת פליטים משבע מדינות - ויישומו כבר החל. וגם: שלג בהרי הגולן והגליל, ירושלים שיאנית הגשם

 

 

1. זוועה בדירה במושבה מגדל: אב חשוד שדקר למוות את אשתו בת ה-23, שני ילדיו הקטנים - תינוק בן שמונה חודשים ופעוט בן שנה ועשרה חודשים - ואת הבן של השכנים, בן 5. האב חשוד שדקר גם ילד בן 11, אחיו של בן ה-5 שנרצח, ופצע אותו באורח בינוני. הילד נמלט מהחלון. האב נעצר במטע, סמוך לבית המשפחה.

 

2. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צו המונע זמנית קליטת פליטים מסוריה, איראן ועוד חמש מדינות מוסלמיות. "נרחיק מחבלים", הסביר. בסוכנות הפליטים של האו"ם מודאגים: "הפליטים זקוקים לעזרה יותר מאי פעם, על אמריקה לסייע להם". אבל למרות הביקורת, תוכנית טראמפ יצאה כבר לדרך - על שישה נוסעים מעיראק ותימן נאסר לעלות על מטוס ממצרים לניו יורק, אף שיש להם ויזה בתוקף לארה"ב. 

 

טראמפ ומיי בוושינגטון (צילום: AP) (צילום: AP)
טראמפ ומיי בוושינגטון(צילום: AP)

3. טראמפ נפגש אתמול עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי בבית הלבן, צעד איתה שלוב ידיים - וסירב לומר אם יסיר את העיצומים שהוטלו על רוסיה. "אני רוצה יחסים פנטסטיים עם פוטין", אמר טראמפ, והיום שני המנהיגים ישוחחו טלפונית, לראשונה מאז ההשבעה. מיי מסרה כי המלכה אליזבת הזמינה את טראמפ לביקור בבריטניה.

 

4. מיום שישי בערב ירד שלג בהרי הגולן והגליל, ובין היתר גם בצפת, שם נמדד משב רוח עז במיוחד, שהגיע למהירות של 131 קמ"ש. גם בפסגות ההרים בגוש עציון ירד שלג קל, ונערם לגובה כמה סנטימטרים. בירושלים ירד מעט שלג מעורב בגשם, אך הוא לא היה משמעותי. הירושלמים המאוכזבים כנראה לא התנחמו בכך שהבירה היא שיאנית הגשם במערכת הנוכחית - עד היום ב-12:00 בצהריים ירדו בה 67 מ"מ של גשם.

 

5. בגלל הסערה נפלטו לחופי תל אביב עשרות מרעומים, שהיו כנראה מוטלים בקרקעית הים. חבלנים הוזעקו למקום.

 



שלג בעין זיוון (צילום: אביהו שפירא) (צילום: אביהו שפירא)
שלג בעין זיוון(צילום: אביהו שפירא)

מרעומים שנפלטו לחוף (צילום: דוברות המשטרה) (צילום: דוברות המשטרה)
מרעומים שנפלטו לחוף(צילום: דוברות המשטרה)
 

6. אתמול, בפעם השלישית בתוך יממה וחצי, אירע ניסיון פיגוע ירי בבנימין. נזק נגרם לרכב שלעברו נורו יריות ליד היישוב ניל"י, איש לא נפגע. כוחות צה"ל פתחו בסריקות בעקבות ניסיון הפיגוע, ושני חשודים נעצרו. 

   

7. בטקס רשמי לרגל יום השואה הבינלאומי אמר מזכ"ל האו"ם כי "האנטישמיות חיה ובועטת". עיתונאי "ידיעות אחרונות" נח קליגר, ששרד את התופת באושוויץ, היה הדובר המרכזי בטקס: "יש ללמד את הדור צעיר על הפרק הנורא בהיסטוריה כדי למנוע ממנו לקרות שוב".

 

8. הטניסאי הישראלי הצעיר ישי עוליאל הפסיד בגמר אליפות אוסטרליה לנוער להונגרי ז'ומבור פירוש. עוליאל, בן 17 מרמלה, לא הצליח לעשות היסטוריה ולהיות לישראלי הראשון שזוכה בתואר גראנד סלאם ביחידים בגברים.

 

9. מי שכן עשתה היסטוריה היא הטניסאית האמריקנית סרינה וויליאמס, שגברה בגמר על אחותה ונוס וזכתה בתואר גראנד סלאם מספר 23 בקריירה. סרינה עקפה בכך את שטפי גראף ותשוב למקום הראשון בעולם על חשבון הגרמנייה אנג'ליק קרבר. 

 

10. השחקן הבריטי ג'ון הרט, שכיכב בין היתר בסרטים "איש הפיל", "הנוסע השמיני" ובסדרה "סיפורי עמים", הלך לעולמו בגיל 77 לאחר מאבק במחלת הסרטן. בסוף השבוע הלכה לעולמה גם כוכבת הקולנוע הצרפתייה עמנואל ריבה, בת 89, שהתפרסמה בסרט "הירושימה אהובתי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
החלון שממנו נמלט הילד, ברצח במגדל
מומלצים